Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Logistikaeelarve koostaja jaoks muutub pilt selgemaks
ASi DSV Transport juhatuse esimees Jaan Lepp soovitas septembris järgmise aasta logistikaeelarve koostamisega oodata, kuna lähema paari kuu arenguid teades on võimalik teha palju täpsemaid prognoose. Tal oli õigus. Viimased kaks kuud on toonud transporditeenuste turule uusi trende. "Pole saladus, et september ja oktoober on olnud selle aasta parimad kuud ja mõningate parameetrite järgi on langus peatunud," ütles Lepp. DSV Transpordi eelarvet koostades arvas Lepp, et palju halvemaks minna pole enam võimalik ja uue aasta eelarve tuleb väikese kasvuga.
AS Schenker saatis novembri alguses oma klientidele kirja, kus teatab, et lennutranspordi turult on eemaldatud sadu lennukeid. Tekkinud on pakkumise defitsiit, lennukaubavedudes on tekkinud järjekord ning tõstetud on ka hindu. Endisi lennuveohindu enam oodata ei maksa, kuna vaatamata lennutranspordis toimunud hinnatõusule ei ole järjekorrad lennukile kadunud. Schenker hoiatas, et transpordiajad võivad oodatust pikemaks kujuneda.
Schenkeri mere- ja lennudivisjoni direktor Kristo Vrager kinnitas Logistika kuukirjale, et olenevalt lähtekohast tuleb lennutranspordis tõepoolest maksta ligikaudud 2-3 korda enam kui paar kuud tagasi.
"Minu hinnangul on hinnatõus 2010. aastal vältimatu, sest sektor lihtsalt ei ole ilma selleta pikaajaliselt jätkusuutlik," ütles Vrager. Ta lisas, et lennufirmad on levitanud ametlikke kirju, milles teatavad 20-30% hinnatõusust .
Laevatransport on läinud samasugust tõusuteed. Merevedude hindasid mõõtev Baltic Dry Index on aasta algusega võrreldes tõusnud üle kolme korra ning viimased kuud ei ole näidanud, et saavutatud hinnatõus järele annaks.
Mõnevõrra väiksemaks on jäänud septembri Logistikas väljahüütud lao- ja jaotusteenuse sisseostmise trendi järgimine. Lao- ja jaotusteenuse turuliidrite hulka kuuluvate ASi Via3Li ja OÜ Logistika Pluss juhid kinnitasid, et neil on tuleval aastal rohkem kliente, kui oli selle aasta alguses. Samas möönavad nad, et laopindade turg ei toimi, mistõttu ei olegi potentsiaalsetel klientidel võimalik oma laost loobuda ja hakata teenust sisse ostma.