Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Säästuaja pärlid logistikategudes
Aasta logistikateod on valitud. Võidutses säästlik ja efektiivne mõtlemine.
Investeeringud tänavustesse logistikategudesse jäid varasemaga võrreldes mitu korda väiksemaks. Eelmise aasta võitja Magnum Logistics investeeris võidu toonud terminali ja selles peituvasse moodsasse tehnoloogiasse 200 miljonit krooni. Veel aasta varem võidutsenud A. Le Coq investeeris valmistoodangu tootmisliinilt logistikakeskusesse transpordi automatiseerimisse 175 miljonit krooni. Tänavusel konkursil võib suurimaks investeeringuks pidada ilmselt Smartposti 31 miljonit krooni, mis kulutati pakiautomaadi väljatöötamisele ja teenuse turule toomiseks Eestis.
Võitis ikkagi suurim rahaline investeering, Smartpost. Kuid Smartpost ei läinud siin lihtsama vastupanu teed, ega ostnud valmistehnoloogiat sisse. Saksamaal valmistatud pakiautomaadid tundusid neile ebaefektiivsed. Smartpost valmistas oma automaadid, mis koosnesid moodulitest ning võimaldas klientide arvu suurenemisel kappide mooduleid lisada või vähenemisel kappe ära võtta. Praegu kasvabki teenuse maht kiirusega paar tuhat uut klienti kuus.
Auhinna võitnud DPD Eesti kulutas oma logistikateole mõnisada tuhat krooni. Täpset summat, mis kulus kullerteenuse tellimiskeskuse loomiseks veebis, ettevõte ei avalda. Tulemuse kohta on aga ettevõtte arendusjuht Rainer Rohtla öelnud: "Enam lihtsamaks teenuse tellimist teha ei saa." Kliendil on vaja teha veebis viis liigutust ja kulutada kuni 20 sekundit ning pakk on saadetud. Tänuks on saadud juba esimese poolteise kuuga 1200 eraklineti, kes varem DPD klientideks ei olnud.
Sama pilguga tasub vaadata ka Riigiressursside Keskuse üüripindade veebirakendust. Sinna investeeriti vaid 200 000 krooni. Kuid müügipakkumine, mis varem võis nõuda mitu tundi, tehakse nüüd minutitega.
Suured investeeringud tulevad logistikasektorisse tagasi. Kuid on julgustav teada, et ka vähene raha ei halva logistikasektoris innovaatilist mõtlemist.