Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Lätlased võivad piirilinnades oma autod Eestisse tehnoülevaatusele tuua

Anne Oja 27. november 2009, 17:58

Transporditeenuste pakkumise kõrval tehnoülevaatust korraldava Alpter Grupi juhatuse liige Kaido Kaasik ütles Äripäevale, et ülevaatuse kallinemine Lätis võib sõidukeid Eesti registrisse ja tehnokontrolli tuua, kuid seda vaid piiriäärsetes linnades.

"Ma arvan, et veoautopargi puhul on tehnoülevaatuse kulu üks väiksemaid ja ainult ülevaatuse pärast ei tõsta keegi kindlasti oma autoparki üle. Piiriäärsel alal käidaks võibolla küll Eestis kontrollis, näiteks Valgas," sõnas Kaasik. "Mujal hakatakse tehnoülevaatuse kulu tõustes sõitma pigem kontrollimata autoga ja seda enam, et nüüd teeb järelkontrolli ainult politsei. Piiril tehnoülevaatuse läbimist ei kontrollita."

Kaasiku sõnul sõidetakse Eestis tehnoülevaatusel käimata autodega suhteliselt vähe. "Ma arvan, et meie vedajad on natuke rohkem erudeeritud ja teavad, millised on riskid. Kui vaatame ida poolt tulevaid veoautosid, siis kohe, kui neile otsa vaatad, on selge, et need on vähem korras ja seda sageli isegi siis, kui paberite järgi ülevaatusel käidud on," selgitas ta.

Valga tehnoülevaatuse tegijate arvamust ei õnnestunud Äripäeval reedel teada saada. Maanteeameti liiklusregistri keskus ei osanud sel nädalal samuti veel öelda, kas lätlased hakkavad autosid Eestis registreerima, et kopsakast riigilõivust pääseda.

Tegelikult on Euroopa Liidus juba arutatud, et lubada autoomanikel sõidukiga tehnoülevaatusel käia teistes liikmesriikides kui sõiduk registreeritud on. Maanteeameti peadirektori asetäitja Rein Eineri sõnul pole ühtegi otsust pole veel tehtud, kuid tehnoülevaatuspunktidega tegelevas töögrupis on see jutuks olnud.

Erinevalt Lätist, kus tehnoülevaatuspunktid on riiklikud, on Eestis ülevaatuse hind eraettevõtete poolt paika pandud. Kuna tehnoülevaatuspunkte on Eestis 80 ringis, on ka hinnakonkurents kõva. Sõiduauto ülevaatuse keskmine hind jääb 400-500 krooni vahele, kaubiku ja väikeveoki tehnokontrolli eest tuleb Eestis maksta keskmiselt 700-800 krooni.

Seega hakkab sõiduautode, kaubikute ja väikeveolite tehnoülevaatus aastavahetusest alates maksma Lätis kolm korda rohkem, kui selle eest tuleks välja käia Eestis. Praeguse korra kohaselt peab tehnoülevaatusel käima riigis, kus sõiduk on registreeritud.

Praegu saab sõidukit Eestis registreerida vaid siis, kui selle vastutav kasutaja on kohalik elanik. Välismaalaste puhul on vajalik Eesti sissekirjutus või Eesti ettevõte, mille nimele on sõiduk registreeritud.

Maanteeameti liiklusregistri keskuse andmetel jääb keskmise pereauto kaal vahemikku 1800-2100 kg. Selliseid autosid on Eestis kõige rohkem. Hummer ja teised suured Ameerika autod kaaluvad üle 3500 kg ning pannakse registrisse kirja veoautodena. Üle 3500 kg on kindlasti kõik kaubikud ja väikeveokid.

Üle 10 aasta vanused autod peavad igal aastal ülevaatusel käima, uuemate puhul tuleb käia kahe aasta tagant või isegi harvemini.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. November 2009, 17:58
Otsi:

Ava täpsem otsing