Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tulevik - Made in Chinestonia?

    Tänane Äripäeva kaanelugu räägib hiinlaste invasioonist, täpsemalt küll rahast, sellest, et Hiina investeeringud hakkavad vaikselt Eestisse jõudma.
    Olukord on lihtsustatult öeldes järgmine - Hiina rahval on vaba raha kõvasti - nad on kõvad säästjad ning viletsad laristajad. Ning kui senini on nad raha pannud USA valitsuse võlakirjadesse, siis nüüd on hakatud maailmas kokku ostma ka reaalseid varasid. Kõige lähedasem ja tuntum kaubamärk, millele hiinlased paar kuud tagasi käpa peale panid on GM-le kuulunud Hummer.
    Nüüd on kuulda, et hiinlaste raha otsib väljakutseid juba igal pool ja tundub, et midagi susiseb ka Eestis. Näiteks Eesti Panga andmeil oli tänavu esimese poolaasta lõpuks kasvanud Hiinast pärit otseinvesteeringute maht aasta alguse kolmelt miljonilt kroonilt 114 miljonile kroonile, selle kuu algul käis Eestis äridelegatsiooniga Hiina asepeaminister Zhang Dejiang, ning Economist kirjutas nädala eest, nagu oleks hiinlased tundunud huvi Estonian Airi ostmise vastu. Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts tunnistas, et nii ongi, teiste seas on me rahvusliku lennukompanii vastu tundnud huvi ka hiinlased.
    Lisaks on kuulda, et hiinlased on tundnud kindlat huvi ühe Muuga sadamas opereeriva transiidifirma vastu. Üha enam räägitakse ka võimalikust Hiina autode koostetehasest Tallinna Sadamasse. Äriregistris on hetkeseisuga 10 hiinlaste osalusega Eestis registreeritud firmat.
    Äripäev ei põe ksenofoobiat, me ei karda ka uuendusi ega välisinvesteeringuid ja kohe kindlasti väärtustame me uute töökohtade loomist. Aga.
    Meie meelest varitseb siin oht, et hiinlased kasutavad meid Euroopa Liidu liikmesriigina lihtlabaselt ära - toovad oma autode koosteliinid siia ja saavad niiviisi igati legaalselt Euroopa autoturule siseneda, kaubale märgitakse ju Made in EU.
    Samas, eks iga koostöö ole mingit pidi kasulik, ka hiinlastega. Midagi ju ikka näppude külge jääb. Lisaks töökohad, eksport jne. Majandus lööb õitsele, uute töökohtade arvelt väheneb ühiskonnas pensionäride osakaal ning vähemalt mõni põlvkond saab tõepoolest reklaami-veerpalu kombel palmi all Mojitosid nautida.
    Aga tõsi ta on, eks hiinlastega tule üha rohkem arvestama hakata, kuna nende mõjujõud (ja rahakott) on maailmas muudkui kasvamas.
    Mida me tahame öelda - mündil on alati kaks poolt, kaalugem siis hoolega nii head kui ka vead läbi. Et uisapäisa ei tasu tormata, kuid liigselt võõristada ka ei maksa.
    Ka USA multimiljardärist investeerimisguru Jim Rogers räägib juba pikemat aega, et mandariini keele õppimine võib lastele kasulik olla. Kuuldavasti on ka vähemalt ühes Tallinnas koolis juba nn hiina keele algõppega alustatud.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Madiberk ja Veiko-Vello Palm lõid koos kaitsetööstuse ettevõtte
Skeletoni juht Taavi Madiberk ja kindralmajor Veiko-Vello Palm lõid koos Marko Virkebauga kaitsetööstusettevõtte Frankenburg Technologies.
Skeletoni juht Taavi Madiberk ja kindralmajor Veiko-Vello Palm lõid koos Marko Virkebauga kaitsetööstusettevõtte Frankenburg Technologies.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.