Teisipäev 28. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kobin: laenud pole Ekspressile suur mure

ÄP 04. detsember 2009, 00:00

Igast kroonist, mis internetimeedias reklaamist sisse tuleb, läheb pea 90% kasumisse, mis tähendab, et reklaamituru kasvades hakkab Delfi väga kiiresti kasvama, ütles ta.

Gunnar Kobin vastas eile aripaev.ee lugejate küsimustele.

Mida Ekspress Grupp teeb, kui reklaamiturg ei parane?

Oleme arvestanud, et 2010 kasvu ei tule. Tütarfirmade omamist või müümist vaatame põhi- ja kõrvaltegevuste võtmes. Ei välista, et mõnest tütarettevõttest või põhitegevust mitte toetavast varast loobume. Äri loomulik osa on laenuvõtmine. Ilma oleks areng oluliselt aeglasem. Küll on selge, et heal ajal võetud laenu teenindamine on halval ajal raskem. Halb aeg peaks vähemalt Eestis hakkama järele andma ja see teeb laenude vähendamise lihtsamaks.

Millal jälle kasumit teenite?

Meie üheksa kuu EBITDA on positiivne ka arvestades erakorralisi firmaväärtuse mahakandmisi. 2010. aastast loodame vähemalt 8protsendilist EBITDA rentaablust.

Milline on grupi ettevõtete kasumlikkuse pingerida?

Parimat tulemust on sel aastal näidanud trükikoda, tema potentsiaal eksporditurgudel on väga tugev. Traditsioonilisest meediast on kõige paremini vastu pidanud Õhtuleht. Tema tulustruktuur ei sõltu nii palju reklaamist kui teistel väljaannetel. Ka Delfi on Baltimaades üllatavalt hästi hakkama saanud.

Kas otsite aktiivselt kontakte Sanomaga, et kaasata ta omanikeringi?

Hannu Syrjänen, Sanoma juht, on nii minu kui ka Hansu (Hans H. Luik - toim) vana tuttav ja kui Sanoma meil silma peal hoiaks, ei oleks see uudis. Sama teevad ilmselt mitmed Skandinaavia meediaettevõtted, aga ka muud meediast huvitatud investorid. Ei välista kedagi ei suurema ega väiksema partnerina, praegu ühtegi konkreetset juttu käimas pole.

Millisena näete Ekspress Grupi aktsia hinda aasta-kahe perspektiivis?

Grupi võimalused euro saabumisel on vaata et ühed turu paremad - perspektiiv majanduskasvust kasu lõigata peaks saabuma ühena esimestest.

Kas grupil oleks praegu kehvemini läinud, kui Bonnier saanuks Delfi?

Ühtpidi poleks ettevõttel justkui laene, teistpidi poleks meil ka Baltimaade juhtivat internetimeedia ettevõtet. Kuna masu on kogu maailmas muutnud uudismeedia tarbimise kõvasti interneti poole kaldu, siis ei saa väga kurta Delfi ostu.

Kas Delfi ostu laen väga suur mure on, ei tahaks ka tunnistada. Kui me otsustaks näiteks müüa trükikoja, saaksime suurema osa laenudest makstud ja alles jääksid tugevad brändid nii tava- kui ka uues meedias.

Eesti Ekspress pole eriti veebile panustanud. Kas te ei näe veebimeedial tulevikku?

Internet on turunduse ja kättetoimetamise kanal. Turundusaspektist on kanalil suur tulevik ammu käes, kättetoimetamise kanalina on takistuseks tarbijale mugavate infokandjate puudumine. Esimesed sammud on tehtud e-lugejate näol, kuid minu arvates on Amazon Kindle jms mahavisatud raha.

Kui turule tuleb kerge, odav ja värviline A4-formaadis infokandja, saabub lehtedele ja ajakirjadele tõeline "veebiajastu". Mitte klassikalises internetiportaali formaadis, vaid lihtsamas - lehed/ajakirjad hakkavad elektrooniliselt levima samasugusena nagu praegu trükituna.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:20
Otsi:

Ava täpsem otsing