Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliima hakkab ka firmade jaoks muudatusi tähendama

    Teiste seas Peter Voser, Euroopa suurima kütusefirma Royal Dutch Shelli tegevjuht, kes ootab Kopenhaagenist võimalikult konkreetseid kokkuleppeid.
    "Meie huvi on saada paika raamistik, mis võimaldab alustada investeeringuid pikema perspektiiviga tehnoloogiatesse ja projektidesse," ütles Voser intervjuus agentuurile Bloomberg.
    Shelli huvi on saada heakskiit CO2 püüdmise ja ladustamise tehnoloogiatele, kus kütusehiid saaks rakendust oskusteabele gaaside käitlemisel ja maa-aluste reservuaaride kasutamisel.
    Samuti pooldab Voser ülemaailmse heitmekvootidega kauplemise süsteemi loomist, mille maht - kui võtta aluseks ELi süsteem - võiks aastaks 2020 kasvada 3 triljonile dollarile, hindab Norra analüüsifirma Point Carbon.
    Rahvusvaheline Energiaagentuur IEA rehkendab, et kliimamuutuste pidurdamiseks peavad investeeringud nn puhastesse tehnoloogiatesse kasvama lähemal kahel kümnendil maailmas 500 miljardile dollarile aastas. Seda on enam kui 3,5 korda rohkem kui era- ja avalik sektor lõppeval aastal konsultatsioonifirma New Energy Finance andmeil selleks investeeris.
    Et taolised investeeringud teoks saaksid, peab ärikeskkond oluliselt muutuma. See on põhjus, miks paljud ettevõtjad kliimadebatti väga tähelepanelikult jälgivad ja lobitööd teevad.
    "Raamid, mis Kopenhaagenis paika pannakse, on tööstusele äärmiselt olulised," ütles Norra suurima kütusefirma Statoili pressiesindaja. Firmat esindab Kopenhaagenis tegevjuht Helge Lund.
    Teiste seas on Kopenhaagenis China Power Nationali juht Li Xiaolin, Coca-Cola juht Muhtar Kent ning Saksamaa suurima panga Deutsche Banki juhatuse aseesimees Caio Koch-Weser.
    Koch-Weser avaldas lootust, et Kopenhaagenis sünnib tugev poliitiline kokkulepe, kuna maailma suurimad saastajad - USA ja Hiina - on esimest korda lauale pannud oma heitmete vähendamise plaanid.
    Palju on kaalul ELi jaoks, mis on lubanud, et kui sünnib rahvusvaheline kliimalepe, seatakse heitmete piiramiseks aastaks 2020 veel ambitsioonikamad eesmärgid - praegu lubatud 20protsendilise kärpe asemel 30 protsenti. See tähendab arvestatavat lisapanust tuuma- ja taastuvenergeetika sektorisse. Samuti kasvavat survet energiamahukatele tööstustele, nagu tsemendi- ja terasetööstus. Autotööstus peab enam panustama efektiivsema kütusekuluga mootoritele ja elektriautodele ning ka lennufirmad on sunnitud kohanema.
    ÜRO kliimakõnelused kestavad Kopenhaagenis 18. detsembrini. Osaleda on lubanud üle 80 riigi- ja valitsusjuhi, sealhulgas USA president Barack Obama ning Hiina peaminister Wen Jiabao.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.