Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maardu valis kõige kallima prügivedaja
Jäätmeveo hangetel küsitakse erinevate teenuste ja konteinerite hindu, omavalitsuse moodustatud komisjon annab seejärel igale ühikule punkte ning lõpuks võidab enim punkte kogunud pakkumine. Kuid hiljuti Maardus lõppenud hankel kuulutati võitjaks hoopis kõige vähem punkte kogunud OÜ Adelan Prügiveod.
Konkurentidest saadi lahti nii, et Jõgeva Elamu pakkumist ei kvalifitseeritudki ning Ragn-Sellsi ja Veolia Keskkonnateenuste pakkumisi ei tunnistatud tingimustele vastavaks.
"Parimat pakkumist linn ei saanud, ilmselgelt võitis kallim pakkumine," rääkis Ragn-Sellsi olme- ja biojäätmete teenusejuht Anne Jõesaar.
Komisjoni arvates sisaldas nende pakkumine ristsubsideerimist, väiksema konteineri tühjendamise hind oli 2 krooni kallim kui suuremal konteineril. Jõesaare sõnul oli tegemist otsitud põhjusega.
"Meid jäeti kõrvale nii absurdsel põhjusel, et hakka või naerma," sõnas ka Veolia Keskkonnateenuste juht Argo Luude. Põhjused olid sarnased Ragn-Sellsi omadega.
Luude lubas Adelani võidu otsuse kohtusse kaevata. Samuti viitas ta hiljutisele riigikohtu otsusele Elva linna jäätmeveo konkursi kohta, mille järgi ristsubsideerimine ei ole välistatud.
Mõlema ettevõtte esindaja arvates oleks olnud õiglasem välja kuulutada uus konkurss.
Linna käitumisega ei ole rahul ka Jõgeva Elamu jurist Merike Valgemäe. "Meie arvates ei käitunud linn õigesti ja oleks pidanud meid kvalifitseerima."
Adelan Prügiveod juhi Aivar Krabi sõnul tuli võit Maardus neile meeldiva üllatusena. Viimased kolm aastat on Maardu olnud Adelani piirkond ning loomulikult soovisid nad siin edasi töötada.
"Meie hinnad olid reaalsed. Konkurendid tegid tugevalt alapakkumisi ja tegemist võib olla nende kibestumisega," arvas ta.
Jäätmeseaduse järgi peab korraldatud jäätmeveo teenustasu olema piisav, et katta jäätmekäitluskoha rajamis-, kasutamis-, sulgemis- ja järelhoolduskulud ning jäätmete veokulud. Komisjonil on õigus läbirääkimiste järel otsustada, kellega ta lepingu sõlmib, rääkis Krabi.
Linn on prügist puhtaks saanud - see on peamine, kommenteeris Maardu linnamajanduse- ja infrastruktuuri talituse juhataja Ants Tsugart koostööd Adelaniga.
Järgneb intervjuu Ants Tsugartiga.
Uurin Maardu linna korraldatud jäätmeveo konkursi kohta, mille võitis kõige vähem punkte saanud pakkumine. Mis on selle konkursi korraldamise taust?
Tegime tööd, esitasime osalejatele lisaküsimusi, vaagisime ja kaalusime neid. Lõppfaasi jäidki Veolia ja Adelan.
Mis teistele osalejatele saatuslikuks sai?
Eks ikka hinnapoliitika, ristsubsideerimine. Kui ühte liiki olmejäätmeid viiakse null raha eest ära ning teistele kehtestatakse seetõttu kõrgemad hinnad.
Kas linn tegi kellelegi eeliseid?
Ei teinud, tulemuse otsustas ikkagi komisjon. Meil on kõik dokumendid ju olemas.
Ja lõpuks võitiski kõige kallim pakkumine?
Kõik on suhteline. Jäätmekäitlustasud tõusid. Ega päris viie sendi eest ka kõike ei saa ära teha.
Kuidas linn Adelaniga seni rahul on?
Kolm aastat on nad vedanud ja eks vaidlusaluseid teemasid on olnud, kuid koostöö meil sujub. Linn on prügist puhas, see on peamine.