Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
VW kinnitas Aasias turvavöö
Raskel ajal tuleb ikka kokku hoida. Eriti siis, kui just lähemas tulevikus eriti õitsvat ja kasumlikku tulevikku näha pole. Viimase näitena ostab Saksamaa autotootja Volkswagen pea viiendiku Jaapani konkurendist Suzuki Motorist.
Ostuga läheb Volkswageni kätte 19,9 protsenti Suzuki aktsiatest ning hinnaks on määratud 2,5 miljardit dollarit. Kõik 107,95 miljonit aktsiat liiguvad plaani kohaselt autotootja Saksamaa kontole algava aasta jaanuari lõpuks.
Et mitte saada järjekordseks brändiks Volkswageni niigi pikas nimekirjas, ostab ka Suzuki Saksa autotootja aktsiad poole Volkswageni makstud summa eest ehk 1,13 miljardi dollari eest, millega saab 2,5 protsendi aktsiate omanikuks. Samuti plaanivad autotootjad teineteise peakontorisse üles seada oma esinduse, et asjadel paremini silm peal hoida.
Ametlik tihedam koostöö aitab autotootjatel säästa miljardeid dollareid kütuseefektiivsete ning keskkonnasõbralike autode arendamisel ja tootmisel, samuti täiendavad nad teineteise nõrku kohti. Suzuki on maailma suurim mootorrattatootja ning kontrollib umbes poolt terve India autoturust oma Maruti üksuse kaudu. Volkswagenil on jälle tugev positsioon Hiinas ja Euroopas.
"Autotööstus läbib praegu fundamentaalset nihet. Liidud on päevakorras esikohal ja nad on konkurentsi kohapealt hädavajalikud. Globaalne kriis on seda äratundmist kiirendanud," tunnistas Volkswageni juht Martin Winterkorn.
Ka teised autotootjad on sama mõtte peale tulnud. Prantsuse tootja Peugeot ja Jaapani Mitsubishi peavad samuti läbirääkimisi sügavama strateegilise partnerluse nimel, mis võib muu hulgas sisaldada ka aktsiainvesteeringuid. Ning juba juunis omandas Itaalia autotootja Fiat 20protsendilise osaluse Ameerika Chrysleris. Samuti on Volkswagen nüüdseks endale kahmanud ka 49,9protsendilise osaluse oma ajaloolises vennas Porsches.
Volkswageni puhul ei saa muidugi vähetähtsaks pidada asjaolu, et aastaks 2018 sihib ta maailma suurima autotootja tiitlit, mis tähendab praeguse valitseja Toyota Motori troonilt tõukamist. Korralik osalus Suzukis on kindlasti suur samm selle eesmärgini jõudmiseks.