Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Premia tahab Soomes haaret laiendada
Kui praegu moodustab Soome peamiselt kalatoodete eksport kolm kuni neli protsenti Premia kogukäibest, siis järgmisel aastal võiks see olla Leisi hinnangul juba kuni kümme protsenti. Premia kogukäive oli selle aasta üheksa kuu jooksul ligi 100 miljonit vähem kui eelmisel aastal samal perioodil.
"Soomes on suur turg, meie jaoks võtab muidugi aega sinna siseneda, aga tänases seisus peab igale poole trügima, et müüa," lausus Leis.
Konkurentettevõtte Balbiino juht Jaak Muug kiitis Soome laienemiskava heaks. "Usun, et läbimõeldult tegutsedes on Premia otsus siseneda Soome restoraniturule õige. Soome on vaatamata praegusele majanduse üldise languse taustale siiski elujõuline turg ning soomlased armastavad süüa palju jäätist ning seda ka kohvikutes ning restoranides," ütles Muug.
Soome jaeturul toodangut müüv Balbiino kavatseb samuti põhjanaabri turult kõvemini sarvedest haarata. "Balbiino jäätise käibest moodustab praegu Soome eksport kuus protsenti, kuid kindlasti on eesmärgiks oluliselt seda suurendada," lausus Muug.
Premia ei soovi Balti riikides turgu kokku tõmmata, kuid Leis kartis, et vähemalt viieprotsendiline käibe kukkumine ootab järgmisel aastal ees.
Endiselt on kõige suurem murelaps Läti, kus Leisi sõnul näevad inimesed juba ise tulevikku mustades toonides.
Eestis seisab tema kinnitusel ees veel neli kuni viis kuud madalseisu, sest talvel pole toidu külmtoodangule suurt turgu. Vastu kevadet prognoosib Leis juba olude lahenemist.
Autor: Katariina Krjutshkova