Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rikaste TOP: Aastaga kasumit 578 miljonit

    Meedias on Vinogradovi äridest kirjutatud vähe. Kümme aastat tagasi jooksis ta nimi korraks Äripäevast läbi seoses Robert Lepiksoniga peetud ärivaidlusega. Vinogradovile kuulunud ekspedeerimisfirma Baltreil nõudis tollase Võru maavanema Robert Lepiksoni ja tema äripartneri Valdek Kauriti firmalt 1,3 miljonit dollarit raudteel tehtud vedude eest. Vaidlus tekkis Tadžikistanis asunud alumiiniumitehasest kauba Eestisse toomise pärast.
    Uuesti pääses Vinogradov Äripäeva veergudele seoses 2003. aastal Ahtmesse rajatud vagunitehasega, mille omanikfirmas oli ta 20 protsendiga üks suuremaid omanikke Vene tööstushiiu Uralvagonzavodi peadirektori poja Nikolai Malõhhi kõrval. Ahtmesse ehitatud vagunitehasest pidi saama suurejooneline tööstusinvesteering.
    Nüüd võib aga öelda, et õigus oli skeptikutel, kes väitsid, et Venemaa kõrval ei saa tsisternide tootmine olla konkurentsivõimeline, kuna tööjõud on kallim ja detailide transpordikulud kõrged.
    Vagunitehase omanike seas tekkisid lahkhelid Vinogradovi ja Malõhhi ning ühe tehase asutaja Vladimir Dezinovi vahel. Malõhhi osalus oli peidetud Briti Neitsisaartel registreeritud offshore-firmasse Stepore Holdings. Viimastel aastatel toimunud vangerdused omanikeringis võivadki olla põhjustatud nimetatud riiust omanike vahel.
    Vingoradoviga seotud ettevõte Floberg Trans (hilisema nimega Floberg Capital) ostis ära Ahtme vagunitehase omanikfirma ja otsustas pärast seda müüa maha ettevõtte renditud vagunid. Tehingu maht oli 1,2 miljardit krooni ja tulu teeniti kokku 604 miljonit krooni.
    Tegemist tundub olevat uskumatult eduka tehinguga. Seetõttu ei pruugi avalikkus päris täpselt kogu selle tehingu tagamaid veel teada. Miks otsustasid kaasomanikud ühel hetkel loobuda firmast, millel oli vara mitu korda rohkem kui ettevõtte müügihind?
    Äriregistrist selgub, et 2007. aastal ostis Vinogradovi firma ära 49% Ahtme vagunitehast omanud ettevõttest. 2008. aastal õnnestus tal osta ülejäänud 51%. Kokku maksis ta natukene üle 300 miljoni krooni. Kusjuures viimased neli kaasomanikku ostis ta välja 2009. aasta alguses ehk pärast seda, kui oli edukalt müünud maha ettevõtte vagunipargi.
    Avalikkusele tuntuim väikeomanik oli Eesti viimane KGB juht Rein Sillar. Samuti müüs oma osaluse ettevõtte üks juhte Lemmik Lehtmets.
    Vinogradov ise peab tehingute kohta küsimuste esitamist hea maitse piiri ületamiseks. "Loodan, et mõistate - küsimus äriühingu müügitehingute hinna ja ostjate kohta ületab hea maitse piiri ning ma ei saa laskuda arutlustesse nimetatud teemal," on ta jäänud tehingust rääkides napisõnaliseks.
    Tõenäoliselt ei jäänud kogu teenitut tulu aga Vinogradovile, sest sellel aastal toimus selle eduka müügi teinud firma jagunemine viieks erinevaks ettevõtteks. Nende omanikud on Mihhail Borovik, Andrei Meira, Raul Sillandi. Vinogradovile endale kuulub viiest firmast kaks. Kõik need ettevõtjad olid ka varem seotud Ahtme vagunitehase omanikfirmaga.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.