Pfizeri sihik on suunatud Hiinale

Silvia Viidik 16. detsember 2009, 21:04

Ravimitootja Pfizer plaanib kiiremat kasvu ja turuosa suurendamist Hiinas, püüdes sellega hõivata seni veel täitmata tervishoiuvajadused, mis tingitud hiinlaste läänelikumast elustiilist tulenevate haiguste levimisest, kirjutab Wall Street Journal.

Pfizer on sihiks seadnud käibe kasvatamise riigis enam kui 25protsendilise kiirusega aastas, millele peaks kaasa aitama hiljuti üle võetud ravimitootja Wyeth. Siiski on Pfizeri turuosa Hiinas suhteliselt madal sealse tugeva konkurentsi ja turu iseloomu tõttu.

„Kui vaadata, kus me praegu Hiinas oleme, isegi kui meie kasvumäär on kõrge, on turuosa suhteliselt madal. Ja see on funktsioon sealsest konkurentsist ning faktist, et patendiseadus loodi alles 1993. aastal,“ rääkis Pfizeri Põhja-Aasia regionaalne juht Allan Gabor. Ta lisas, et patendiprobleemide lahendamine annab ettevõttele kahtlemata palju tugevust juurde ning aitab kindlustada kõrgemat positsiooni kohalikul turul.

Gabor lisas, et ka Pekingis hakatakse märkama, et välisettevõtted võivad nende elanike uuemaid tervisehädasid paremini ravida osata. Hiinlased, kes saavad rikkamaks ja kolivad suurematesse linnadesse, muudavad oma toitumisharjumusi ebatervislikumaks ning tihti teevad istuvat tööd ning seetõttu liiguvad aina vähem. See kasvatab südamehaiguste ja diabeedi riski, millega näiteks USAs tegutsevad ettevõtted on juba pikka aega kokku puutunud. Pfizeri kolesterooliravim Lipitor ja kõrgvererõhu ravim Norvasc võiksid seal palju ära teha.

Oma puudujääke parandab Pfizer ülevõtmiste või muude kokkulepetega. „Kui vaatasime oma väga tugevat südame-veresoonkonnaravimite portfelli, märkasime suhkrutõve ümber tühja kohta. Sa ei saa olla südame-veresoonkonnaravimite liider Hiinas ning nähes diabeedi ülekaalukat esinemist mitte tahta seda puudjääki täita,“ märkis Gabor pärast kokkuleppe sõlmimist Jaapani ettevõtte Takeda Pharmaceuticaliga viimase diabeediravimi Actos levitamiseks Hiinas.

Hiina ravimiturg on väga killustatud ja seal on palju väikeseid tegijaid. Nii on Pfizeri turuosa seal umbes 2 protsenti. Selle suurendamiseks on ettevõttel ka väikesed tugiplaanid. Gabor viitas nimelt, et tihti on ravimi edu jaoks kõige olulisem faktor ettevõtte head suhtes valitsuse ja ravimiametiga. „Palju on tegemist sellega, kuidas sa oma ravimi siia tood ja kuidas rajad tervishoiuühiskonna,“ lisas ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. December 2009, 21:32
Otsi:

Ava täpsem otsing