Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Dreamliner esines eduka stardiga

    Kui Boeingu uue põlvkonna reisilennuk Dreamliner ehk 787 tegi teisipäeval oma esimest testlendu, mis on viibinud üle kahe aasta, on aktsia hind juba ammu stardi teinud. Nüüd on tarvis, et lennuk end õigustaks.
    Lahti läinud vähemalt üheksa kuud kestva testlendude perioodi avapauguga oli rahul esimesena lennukid kätte saav Jaapani lennukompanii All Nippon Airwaysi asepresident Mitsuo Morimoto. Esialgse kava alusel pidanuksid lennukid käes olema juba 2008. aasta mais, kuid uue tähtaja alusel 2010. aasta lõpus.
    Kuigi esimene testlend pidanuks kestma viis tundi, lühendati selle aeg kolmele tunnile, kuna ilmastikuolud olid kehvad. Kuid testpiloodid Mike Carriker ja Randy Neville ütlesid, et lennukit juhtida oli nauding. Umbes nädala pärast pannakse lennukitele juurde veel instrumente ja siis algab tõsine testimine ekstreemoludes, nagu näiteks äikesetormides ja jäätumiseoludes, ning testitakse hädaolukordi, et muuta lennuk reisijatele turvaliseks. Lõpuks on kogu aeg mõni testlennuk õhus, viimases testistaadiumis on neid kuus.
    "Lend oli suuresti juba aktsia hinda sisse arvestatud, arvestades aktsia hiljutist indeksist paremat liikumist," lausus Credit Suisse'i analüütik Robert Spingarn Bloombergile. "Tõenäoliselt oli see mitmeks ajaks viimane positiivne katalüsaator, kuna hakkab tulema püsiuudiseid lennuki sertifitseerimisest, kus üht-teist on kindlasti negatiivne."
    Selle lennuki edu oleks negatiivseks uudiseks alumiiniumitootjale Alcoa, kuna 250kohaline 787 on plastikerega. Alumiiniumitootja Alcoa peab endale uued kunded leidma.
    Lubatud kütusesääst on muutunud 93aastase lennukitootja uue lennuki ajaloo populaarseimaks. Tellitud on 940 lennukit umbes 140 miljardi dollari eest. Boeing lubas CNN andmetel reisijatele uut lennukogemust suuremate akende, rohkema pagasiruumi ja parema valgustusega. Võrreldes praeguste sama suurusega lennukitega põletab uus lennuk 20 protsenti vähem kütust ning võimaldab vedada kuni 45 protsenti rohkem kaupa. Olenevalt konfiguratsioonist peaks lennuk võtma pardale 200 kuni 300 reisijat ja reisi pikkuseks vahemaandumiseta peaks olema enam kui 2500 meremiili.
    "Me arvame, et see on väga efektiivne lennuk," ütles Boeingu juhatuse esimees Jim Albaught CNNile. "See muudab viisi, kuidas inimesed reisivad. See on loodussäästlikum lennuk, kuna kulutab vähem kütust. Lennukompaniide kulud on väiksemad, mis omakorda võimaldab reisijatel vähem maksta ja tunda end kohale jõudnuna paremini."
    Lennuki maandudes tõusis aktsia järelkauplemisel 1,5 protsenti, 56,50 dollarile. Tänavu 30% tõusnud aktsia on muutnud aktsia kalliks. Boeingu aktsia dividenditootlus oli kolm protsenti ja ettevõtte turuväärtuseks 40 miljardit dollarit. Ettevõttele on võrdselt tähtsad nii tsiviillennukite tootmine kui ka lahingusüsteemide valmistamine, kuid viimased on tsiviillennukitest oluliselt kasumlikumad.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.