Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Air nagu veskikivi kaelas

    Rahvuslikust lennukompaniist on saanud veskikivi riigi kaelas - justkui vajalik, ära visata ei saa, aga samas ajast ja arust.
    Estonian Airi saatust on viimase kuraditosina kuu jooksul valitsuses vaetud mitut pidi - müüa osalus suuromanikule SASile, otsida mõni teine varakas strateegiline investor või osta kogu kupatus riigile tagasi.
    Eile hilisõhtul arutas valitsus taas ja erakorraliselt Estonian Airi tulevikku. Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts oli enne nõupidamist napisõnaline, öeldes, et valitsus arutab erinevaid variante.
    Neid lahendusi on aga õigupoolest ikka vaid kolm - osaluse müük SASile, mõnele teisele strateegilisele investorile, riik ostab SASi ettevõttest välja. Ja kuna olukord majanduses on veelgi kehvem, on kõik kolm lahendust täna suure küsimärgiga.
    Eesti on sellal, kui valitsus on otsustamisega venitanud, muutunud paraku Euroopas perifeeriaks - Tallinnal puudub otseõhulink kõigi ELi riikide pealinnadesse. Sellest on saanud tõsine takistus nii ärikontaktidele ja välisinvesteeringuile, tagasilöögi on saanud turism.
    Novembris 2008 soovitasime peaminister Andrus Ansipil "pääsukese" lendu lasta - Äripäeva meelest oli parim lahendus see, kui riik loobub talle üle jõu käivast kohustusest, osalusest firmas.
    Ent kui novembris 2008 käis SAS koputamas valitsuse uksele sooviga Eesti riigi 34protsendiline osalus Estonian Airist ära osta, siis nüüd vajaks SAS ise strateegilist investorit - majanduslangus on raskelt tabanud ka SASi ennast. SASi käive langes eelmise aasta tasemelt ligi 17%, miljardile eurole, reisijate hulk kahanes 14,7% ning arutelud veel kulude kärpimiseks on aga SASi juhtkonna ja ametiühingute vahel liiva jooksnud.
    Estonian Airil endal ei lähegi ajal, mil suuromanik talle ostjat otsib, halvasti. Pärast kolme aastat kahjumit on firma juunist taas kasumis, tema kohaliku turu osa on kerkinud viimaste aastate kõrgeimale tasemele. Äsja sai ta plaatina-lennufirma staatuse kui uuenduslikem oma regiooni firma.
    Kui SAS ei ole võimeline Eesti riigi osalust Estonian Airis välja ostma, ühtki teist investorit ka ei paista silmapiiril, tuleb tõsiselt kaaluda, millised väljavaated on riigil ja Estonian Airil, kui Eesti riik omandab firmast 100 protsenti.
    2008 saanuks Eesti riik oma osaluse müügist rahvuslikus lennukompaniis umbes 150 miljonit krooni. Praegu saaks riik isegi odavama hinnaga enda kätte kogu Estonian Airi. Aga see ongi selle variandi ainus pluss. Oma lennukompaniil on mõtet vaid siis, kui suudame lennukid ka õhus hoida.
    Riik saaks ikkagi olla lennukompanii omanik vaid ajutiselt, otsides firmale uut kosilast või valmistades ette selle börsile viimist ja teeks selle plaani teoks euro käibele tuleku järel.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.