Viking ei taha Tallinki vanu laevu

Sirje Rank 17. detsember 2009, 14:42

Tallinki suurim konkurent Läänemerel kaalub samuti oma laevapargi uuendamist, kuid võimalust, et Viking Line võiks huvituda mõne Tallinki laeva äraostmisest, kontserni juht Nils-Erik Eklund ei näe.

Second hand ship is a second hand option,“ võttis Eklund täna Helsingis Viking Line’i majandustulemusi tutvustanud pressikonverentsil appi inglise keele, ehk teisisõnu - kasutatud alus oleks teisejärguline lahendus.

„Usume, et meie klient tahab midagi uut, uusi kontseptsioone, mida uute laevade ehitamisel arvesse võtta,“ ütles Eklund.

Lisaks sunnivad karmistuvad keskkonnanõuded laevafirmasid mõtlema kütuse ökonoomsemale kasutusele ning nende lahenduste otsimisega on Viking Line viimased kolm aastat aktiivselt tegelenud. „Meil on olulisem ehitada uusi laevu,“ ütles Eklund.

Karmistuvad keskkonnanõuded võivad lähiaastatel laevafirmade kulusid kergitada 6-10% ja et seda mitte piletihinnale otsa panna, tuleb otsida ökonoomsemaid lahendusi.

Viking Line’i värskeim uus laev – ADCC – on aga Hispaania laevaehitusfirma probleemide tõttu karil veel enne vettelaskmist ehk tugevalt valmimisgraafikust maas. Oktoobri lõpus lõppenud majandusaasta aruandes kirjutab Viking Line, et 14,1 miljonit eurot on ettemaksuna tasutud ning et halvimal juhul on Vikingil võimalus leping üles öelda ja raha tagasi saada.

„See on siiski nii hea laev, et ma ei usu, et see igavesti Sevillasse jääb,“ ütles Eklund.

Viking Line’i majandustulemuste kohta ütles Eklund, et on rahul, arvestades kõiki negatiivseid asjaolusid alates majanduslangusest, teravnenud konkurentsist, alal valitsevast ülepakkumisest, Rootsi krooni nõrkusest selleni välja, et uuenduskuuri läbinud Vikingi laevad mõnda aega käigust ära olid.

Viking Line’i käive perioodil 2008. aasta 1. novembrist 2009. aasta 31. oktoobrini kahanes hoolimata reisijate arvu ja kaubavedude mahu kasvust 470,74 miljonile eurole, võrreldes eelnenud aasta 475,3 miljoni euroga.

Laevandusfirma tegevuskasum kahanes eelnenud aasta 23,26 miljonilt eurolt 17,34 miljonile eurole ning maksustamiseelne kasum 14,43 miljonile eurole (eelnenud aastal 19,80 miljonit eurot).

Kütusekulud vähenesid 27,5%.

Et pea pooled firma kliendid on Rootsist, tõi Rootsi krooni nõrkus kaasa ka vähenenud tulu reisija kohta. „Veebruaris oli Rootsi kroon euro suhtes nõrgenenud ligi 30%. Loomulikult ei saanud me kogu seda muutust hindadele lisada,“ ütles Viking Line’i turundusdirektor Risto Peltola. Eestis ja Soomes on tulu eelnenud aastaga võrreldes stabiilne püsinud, ütles Peltola.

Reisijaid oli Viking Line’il eelkõige tänu kahe konkurendi turult lahkumisele mullu 3,5% rohkem ehk 6,4 miljonit. Peamiselt kasvas reisijate arv Tallinna ja Helsingi vahelisel liinil, kus firma teenindas mullu 1,57 miljonit reisijat ja hindab oma turuosa 24,9%le.

„Oleme võitnud juba sellest, et pole kaotanud,“ kommenteeris masu-aasta tulemust Viking Line Eesti tegevjuht Inno Borodenko.

Kõige ägedam konkurents on Turu-Stockholmi vahelisel liinil, kuhu Tallink pani sõitma Galaxy. Viking Line’i reisijate arv on sellel liinil vähenenud 4% võrra 1,95 miljonile reisijale.

Kaubavedudes, kus mitmete laevafirmade veosed on järsult vähenenud, lõpetas Viking Line aasta 6,9%ga plussis.

Tulevaks aastaks prognoosib Viking Line’i tegevjuhi asetäitja ja turundusdirektor Boris Ekman konkurentsi teravnemist. Reisijate arvus on heal juhul oodata mõõdukat kasvu, kaubavedude turul oodatakse languse peatumist, samas kui võimsusi tuleb turule juurde. „Reisijad võidavad,“ nentis Ekman.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. December 2009, 21:31
Otsi:

Ava täpsem otsing