Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Käo: persooni asemel toon esile Tallinki
Ma ei tahaks konkreetset persooni esile tuua, küll aga ettevõtet ja selleks on Tallink, vastas aasta ärimees 2001 ja 2009 Jüri Käo küsimusele, kes on selle aasta tipptegija ettevõtluses.
Käo hinnangul on Tallink Grupi areng ja majandustulemused olnud muljetavaldavad. „Ja mis Tallinki puhul on väga tähtis – neil on selge arenguperspektiiv,“ rõhutas Käo. „Nende edu seisneb selles, et nad taipasid liinile tuua uued laevad, mis on ökonoomsemad, kiiremad ja sõidavad jääoludes paremini. Tänu investeeringutele on Tallink saanud väga suure konkurentsieelise.“
Käo ei vaidle vastu vahemärkusele, et Tallink Gruppi kui edukat ettevõtet esile tõstes pärjab ta kaudselt ikkagi ka firma eestvedajaid Enn Panti, Ain Hanschmidti ja teisi. „Vastab tõele,“ nentis Käo. „Eesti mehed on nullist käima pannud Eesti ühe suurema äri. Kes see oleks osanud kümme aastat tagasi arvata, et Eesti mehed ostavad kunagi ära näiteks Silja Line ehk Soome uhkuse.“
Äripäev küsis kunagistelt aasta ärimeestelt, keda nemad peavad lõppeva aasta tegijaks ettevõtluses ning mida nad arvavad tänavusest aasta ärimehest Hillar Tederist.
„Mina olen Äripäeva toimetuse valikuga igati päri, see mees väärib seda tiitlit kindlasti,“ ütles Jüri Käo ja lisas, et ta tunneb Tederit päris hästi juba alates 90ndate aastate esimesest poolest, kui nad koos tegid äri Lada autodega.
„Hillar on väga põhjalik ja väga töökas mees, kes süveneb alati teemasse, millega ta tegeleb,“ iseloomustas Käo. „Ja nende küsimuste lahendamiseks, mida ta ise hästi ei tunne, otsib ta maksimaalse kompetentsiga inimesed ning mitte ainult Eestist, vaid ka mujalt maailmast. Hillar kaasab kompetentsi ja see on tema äri edu. Ja muidugi peab äris ka õnne olema.“