Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autode müük üle mitme aasta jälle kasvamas
Kõige tugevam tõus oli tarbeautode sektoris, kus müük kasvas peaaegu 30%.
"Sellel aastal ootame uute sõidukite müügiturul tugeva kasvu jätkumist. Ootame kasvutempot suurusjärgus 25-35%. Nordea Liisingu prognoosi järgi müüakse sel aastal Eesti turul 14 000-15 000 uut sõidukit, sealhulgas ligi 12 000 uut sõiduautot," prognoosis alanud aastaks Nordea Liisingu juhatuse esimees Silver Kuus. "Kasvu veavad ettevõtete kriisi järgel samm-sammult taastatavad autopargid, autode vananemisest tulenev vahetusprotsess ja ka eratarbijate järjest enam paranev tarbimiskindlus ning suurenevad rahalised vahendid."
Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) andmetel müüdi eelmisel aastal 1562 tarbeautot, see tähendab tarbeautode müügi kasvu ligi kolmandiku võrra.
Kõige enam müüdi 2010. aastal väikekaubikuid kaubaruumiga kuni neli kuupmeetrit, ühtekokku 467. Aasta varem müüdi selle klassi masinaid poole vähem ehk 235. Suurte kaubikute turuosa tarbeautode seas vähenes, 2010. aastal müüdi ainult 426 sõidukit, võrdluseks 2009. aastal müüdi sama klassi tarbeautosid 120 tükki rohkem ehk 546.
Elavnes ka raskeveokite müük, kus kasv oli rohkem kui poole võrra suurem - 2009. aastal müüdi 202 raskeveokit, mullu 307.
Tegelik statistika ja mullune kasv võivad olla veelgi paremad, sest AMTELi müügistatistika ei kajasta Renault' Eesti edasimüüjate numbreid.