Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kes pani minister Tamkivi meelt muutma?
Äripäev küsis, kes võis mõjutada keskkonnaminister Jaanus Tamkivi kaks nädalat varem allkirjastatud määrust muutma ehk kelle huvides võis minister lubada selleks aastaks müüa ka suurema väävlisisaldusega vedelkütust.
Alljärgnevalt on lühikesed vastused meie küsimusele. Sellele küsimusele ei vastanud otse Saurix Petroleum, kes on üks uuest määrusest kasu saaja. Saurix kiitis oma kommentaaris aga ministri otsust.
"Tegemist on arusaamatu sammuga. Ja seda olukorras, kus kogu Euroopa ja ka Eesti liigub järjest keskkonnasõbralikemate kütuste kasutuselevõtu poole," ütlesASi Neste Eesti peadirektor Ivar Kohv."See on küsimus keskkonnaministrile. Meie näeksime hea meelega, et kütuseturgu puudutavate regulatsioonide muutmise arutellu kaasataks senisest enam ka kütusefirmasid," vastas ASi Olerex turundusjuht Antti Moppel."SLK lobby teinud ei ole," kinnitas ASi Saaremaa Laevakompanii tegevjuht Tõnis Rihvk.
"Tekib küsimus, kuidas saab minister muuta kahe nädala pärast oma varasema määruse ja käituda vastupidiselt sellele, mida tema juhitav ministeerium peaks propageerima," lausus OÜ Mažeikiu Nafta Trading House juhataja Tõnu Ääro."Kuidas kõnealune määrus sündis ja miks seda muudeti, tuleb küsida ministeeriumist," soovitas ASi Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase.
"Lobby kohta ei oska midagi öelda. Ilmselt on see infomüra," märkis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõunik Rasmus Ruuda"Küsimus lobitööst on kohatu. Keskkonnaministeerium välistab oma seadusloomes survestamise ja lobby," kinnitas keskkonnaministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Pavel Ivanov.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.