Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aurinkomatkat plaanib hinnasõda
Soome puhkusereiside turuliider Aurinkomatkat teeb suure hinnapöörde, kirjutab Kauppalehti Reisi-Extra.
Jaanuarist tegevdirektorina alustanud Tuomo Meretniemi kavatseb kevade jooksul alandada pakettide hindu. Pikamaareiside hinnad on juba langenud, ja suvereiside puhul on plaanis teha allahindlust mõnest kümnest sajani.
"Arendame hindu ja vaatame, kuidas mulje hindadest muutub," ütles Meretniemi Kauppalehtile. "Hinnakonkurents on kõva, kuna sektori kasumlikkus ei ole olnud väga hea. Samas on tulemused pärast nõrka 2009. aastat taas paranemas."
Meretniemi sõnul on allapoole saadud tingida hotellide ja lendude hindasid. Hotelli osakaal kogu reisi hinnast 20-30 protsenti. Lennu osa reisi maksumusest moodustab umbes poole. Aurinkomatkade põhipartner on Finnair, kuid nagu ütleb Meretniemi, ei ole nad siiski Finnairi seotud, vaid kasutatakse vajaduse korral ka teisi lennuettevõtjaid.
Kokku loodetakse hoida ka 400-leheküljelise reisikataloogi tiraaži vähendamisest. Kui varem trükiti neid 600 000, siis nüüd 200 000. Vastukaaluks hinna alandamisele on plaanis suurendada jõukamate reisijate osakaalu. Samas ütleb Meretniemi, et Soomes ei ole veel nii palju rikkaid, et tasuks ainult neile keskenduda.
Majanduskasvu loodab Meretniemi ka Venemaalt ja Baltimaadest, kus Aurinkomatkadele kuulub Calypso reisibüroo Peterburis ja Horizon Travel Eestis.
Aurinkomatkat on 37protsendilise turuosaga vaba aja reiside turuliider Soomes. Igal aastal teevad soomlased umbes 950 000 puhkusereisi, millest Aurinkomatkade osakaal on umbes 350 000.
Autor: Katri Soe-Surén
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.