Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki kasum oodatust väiksem

    Tallink teenis majandusaasta esimeses kvartalis vaid 1,1 mln eurose puhaskasumi, teatas ettevõte börsile.

    Mullu samal ajal oli ettevõtte kahjum 1,2 mln eurot. Käive kasvas 12 protsenti, 203 mln eurole.
    Analüütikud ootasid Tallinkilt majandusaasta esimeses kvartalis kasumit. SEB Enskilda ootab Tallinkilt seitsme miljoni eurost kasumit 200 miljoni eurose käibe juures. Swedbank Marketsi analüütik Pertti Rahnel ootab Tallinkilt 200,8 mln eurose käibe juures 5,289 mln euro suurust puhaskasumit.
    Kontserni müügitulu märkimisväärne kasv oli tingitud suurenenud reisijate- ja kaubaveomahtudest. Võrreldes eelnenud aasta esimese kvartaliga suutis kontsern kasvatada reisijateveoga seotud müügitulu (piletitulu, poodide- ja restoranide müügitulu) 268 miljoni krooni (17 miljoni euro) võrra. Vastav müügitulu kasv ühe reisija kohta oli keskmiselt 1,6%. Mahtude ja müügitulu kasv oli suurem Eesti-Soome, Eesti-Rootsi ja Läti-Rootsi liinidel, kus pardamüügi marginaalid ei ole nii kõrged kui Soome-Rootsi liinidel, kus reisijate arvu kasv oli esimeses kvartalis 2% ning müügitulu kasv oli 5%.
    Võrreldes möödunud majandusaasta esimese kvartaliga kasvas kontserni brutokasum 45 miljoni krooni võrra (2,9 miljoni euro võrra) ulatudes 556 miljoni kroonini (35,5 miljoni euroni). Kontserni finantskulude, maksude ja kulumieelne kasum EBITDA kasvas 22 miljoni krooni (0,5 miljoni euro) võrra 430 miljoni kroonini (27.5 miljoni euroni) ja puhaskasum suurenes 37 miljoni krooni (2,3 miljoni euro) võrra 18 miljoni kroonini (1.1 miljoni euroni).
    Kontserni investeeringud majandusaasta esimeses kvartalis ulatusid 56 miljoni kroonini (3,6 miljoni euroni), olles põhiliselt seotud kolme kruiisilaeva - Romantika, Silja Festivali ja Silja Serenade uuendustöödega laevade plaaniliste dokiremontide ajal. Samal ajal viidi läbi ka paljud regulaarsed hooldustööd, mille tulemusel suurenesid esimese kvartali jooksul antud laevadele tehtud kulutused. Kruiisilaeva Silja Serenade dokis viibimise ajal asendas teda Soome-Rootsi liinil kruiisilaev Silja Europa, mida omakorda asendas tavapäraselt Eesti-Rootsi liinil opereeriv kruiisilaev Baltic Queen. Antud ajutise vahetusega suutis kontsern säilitada reisijatemahud ning pakkuda Soome-Rootsi liinide reisijatele uusi ja positiivseid reisielamusi erinevatel laevadel. Majanduslikust küljest oli laevade ajutine ümberpaigutamine kasumlik, kuid muudatustega kaasnenud suurematest kuludest tingituna jäi liini rentaablus siiski madalamaks võrreldes liini tavapärase tulemusega.
    Rootsi kroon on euro suhtes märgatavalt tugevnenud. See mõjub positiivselt kontserni Rootsi turult saadavale müügitulule. Samal ajal suurendab tugevnenud kurss ka Rootsi laevapersonali ja kontorikulusid eurovääringus mõõdetuna. 2010/2011 majandusaasta esimese kvartali kütusekulud olid 484 miljonit krooni (31 miljonit eurot), mis on 78 miljoni krooni (5 miljoni euro) võrra suurem kui eelmise majandusaasta samal perioodil.
    Kontserni esimese kvartali tulemused vastasid juhtkonna ootustele. Mitmed planeeritud tegevused ning liinidevahelised muudatused avaldasid mõju Kontserni tulemusele. Kontserni netovõlg alanes allapoole ühe miljardi euro piiri. Juhtkonna hinnangul on Kontserni 2010/2011 majandusaasta alanud hästi ning ettevõte liigub tulemuste paranemise suunal.
    SEB Enskilda soovitas enne tulemuste avaldamist viimases analüüsis aktsiat hoida ning selle hinnasihiks oli 0,89 eurot. Swedbank Markets soovitas 7. jaanuari lühianalüüsis aktsia akumuleerida, aktsia hinnasihiks on 0,95 eurot.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.