Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Whatcar: autohinnad kerkisid keskmiselt 419 eurot
Whatcar.ee andmebaasis 1. jaanuari 2011 seisuga olnud 830 Eestis müüdava uue automudeli hindu võrreldes selgus, et aasta vahetumine kasvatas uute sõiduautode hindu keskmiselt 419 euro võrra.
Kõige rohkem tõusis markide lõikes Jeepi ja Mercedes-Benzi keskmine hind, Fiati, Honda, Volkswageni jt keskmine hind aga hoopis langes. „Seoses mudeliaasta vahetumisega täiendati Wrangleri standardvarustust, omahind kallines ja sellest tulenevalt tõsteti uuest aastast ka baasmudeli väljamüügihinda, mis kokkuvõttes tõstis ka Jeepi keskmist hinda uuest aastast,“ lausus AS Silberauto turundus- ja klienditeenindusosakonna juhataja Helena Hyldahl.
Mis puudutab Mercedes-Benzi, siis tulenevalt inflatsioonist ja erinevate toormete hinnamuutustest maailmaturul, korrigeerib Mercedes-Benzi tootja Daimler AG igal aastal oma toodete hindasid.
„Rohkem, kui 10 aasta jooksul, on mainitud inflatoorne hinnatõus toimunud jaanuaris. Kuna alates 01.01.2011 hakkas Eestis kehtima euro ning tulenevalt sellest oli vaja ette valmistada kõik uued hinnakirjad, siis sisaldavad käesoleva aasta algusest kehtima hakanud eurohinnad ka eelpoolmainitud tootjapoolset hinnatõusu,“ nentis Hyldahl.
Hinnad muutusid kõikidel automarkidelEuro tulek tõi ka whatcar.ee meeskonnale tubli tüki hinnakorrigeerimistööd. „Aasta alguses märkasime, et meie võrgulehel kroonidest mehaaniliselt eurodesse ümberarvutatud uute autode hinnad üldjuhul autopoodide hindadega enam kokku ei klapi. Pidime alustama otsast, ehk kõikide modifikatsioonide hinnad automüüjate uute eurohindadega vastavusse viima,“ lausus whatcar.ee toimetaja Olev Toom, kelle sõnul olid tulemused mõnevõrra üllatavad. „Oli neid automüüjad, kelle mudelite hinnad koos euro saabumisega olid langenud, rohkem aga neid, kelle autode hinnad olid tõusnud.“
Toom nentis, et whatcar.ee hindade muutumisse ei saa suhtuda kui absoluutsesse tõesse, teatav ebatäpsus on sinna sisse kodeeritud kahel põhjusel. „Esiteks oli mõni automark (näiteks Alfa Romeo, Fiat, Chevrolet jms) meie lehel üsna vähe esindatud ning üksikud hinnamuutused ei pruukinud sel juhul margi kohta tervikuna tõest infot anda. Teiseks ei pärinenud „vanad“ hinnad ühest kindlast ajahetkest, vaid olid sisestatud jooksvalt 2010. aasta viimase kaheksa kuu jooksul. Mis tähendab, et hinnamuutused toimusid erinevate markide-mudelite juures aset erinevate ajavahemike jooksul ja seega pole need omavahel täpselt võrreldavad. Samuti ei saa meie andmetest mingil viisil järeldada, nagu oleks hinnamuutus otseselt põhjustatud euro kasutuselevõtust.“
830 mudeli keskmine hinnatõus 419 eurotSeega võis, ja kindlasti enamjaolt ka on, hinnatõus olla tingitud uue mudeliaasta autode müügile saabumisest, varustustasemete muutumisest ja muust, mis hinda nii ehk naa ühes või teises suunas liigutanud oleks.
„Kuna aga meil on olemas 830 Eestis müüdava uue automudeli hinnad "enne ja nüüd", siis annab see unikaalse võimaluse võrrelda Eestis enimmüüdud autode hinnamuutust. Pealegi on meil nüüd olemas uute eurohindade „momentvõte“, mille alusel saame tulevikus erinevaid hinnamuutusi juba märksa paremini tõlgendada,“ lausus Toom.