Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Helsingi kaalub piiranguid naastrehvidele
Helsingi otsib võimalusi piirata naastrehvide kasutamist, naastrehvide kasutamispiirangud on juba kasutusel Stockholmis ja Oslos, kirjutab Yle Uutiset.
Sellel kevadel on Helsingis kavas alustada ulatuslikke uuringuid, mis vaatlevad lisaks tolmuprobleemile ja erinevatele rehvitüüpidele ka liikluse turvalisust.
Suurem osa kevadel elanikke vaevavast tänavatolmust on tänavatelt pärit liiv ja peeneks jahvatatud asfalt. Eriti kulutavad tänavapinda naastrehvid, mille kasutamist tahetakse nüüd piirata, räägib Helsingi ehitusameti juht Pekka Isoniemi.
Rootsis on Stockholm ja Göteborg keelanud mõnedel tänavatel naastrehvide kasutamise, Norra kasutab naastrehvide maksustamise mudelit. Ka Pekka Isoniemi pooldaks Oslos ja Bergenis kasutusel olevat loamaksu. Sellist maksu ei saaks aga linn ise määrata. Seevastu mõnedel tänavaosadel liikumist naastrehvidega saaks Helsingi ise liiklusmärkidega piirata, kui sihtkohta saab ka teist teed mööda.
Soome transpordi ja sideministeeriumi peainsener Juha Valtonen näeb naastrehvidel ka häid külgi – need kriibivad teedel oleva jää pinda ja vähendavad sellega tee libedustõrje vajadust.