Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlaslik tagasihoidlikkus pole müügitöös voorus

    Olles ise müügiga üle seitsme aasta tegelenud, kuulen tihti küsimust, et miks üldse peaks oskama müüa. Hea müügioskus on vajalik mitte ainult kasumi suurendamise eesmärgil. Osata müüa tähendab ka osata aru saada, millal sulle müüakse. Müük, ideedega mõjutamine, tagantlükkamine, inspireerimine, motiveerimine on esinenud ajast aega, see pole mingi viimase aja moeleiutis.
    Öeldakse, et pea igas suhtlemissituatsioonis saab keegi müüdud; müügioskust võiks suisa samastada efektiivse suhtlemisoskusega. Maailma kõige suuremad mõjutajad on kindlasti head müügimehed: näiteks arst, kes selgitab tervislike eluviiside kasulikkust, on müüja ja mõjutaja. Selliseid näiteid on igapäevaelust tuhandeid.
    Kumb on kuningas: klient või müüja? Eestis on mul tihti aga tunne, et klient peab ostmise nimel rohkem pingutama kui müüja müümise nimel, samal ajal kui läänemaailmas peetakse head müügioskust elementaarseks ärisuhte aluseks. Eestlasele on veel võõras see mõtteviis, et müügimees on professionaalne konsultant, kelle eesmärk on hea teenuse pakkumine. Müügis ei saa eestlaslikku tagasihoidlikkust vooruseks pidada, vaid tuleb aru saada, et selleks, et paremini raha teenida, peab õppima rohkem väärtust pakkuma.
    Paljudel juhtudel võib kehva teeninduse põhjuseks olla töötaja laiskus või suhtumise probleem, ent vähemalt sama palju saab olukorda mõjutada ettevõtja. Usun, et probleemi tuum võib olla selles, et töötajal on liiga vähe omanditunnet: võib-
    olla pole talle selgitatud, mis on firma eesmärgid ja kuidas firma edu aitab ka temal edukaks saada.
    Enamasti tahavad inimesed õiget asja teha ja kasulikud olla, kuid nad kas ei oska või ei saa aru või ei tunne, et nendest firmas midagi oleneb. Firma kipub olema omaniku nägu, nii heas kui halvas mõttes: kui firmaomanik ei suuda kohelda töötajat kui partnerit, on ka töötajal raske kliendiga partnerlussuhteid luua.
    Kuid müügi- ja suhtlemisoskus on kindlasti õpitav. Noorele inimesele, kes saab aru efektiivse suhtlemisoskuse tähtsusest, soovitaksin teha midagi rasket, aga arendavat. Näiteks minna suvel Ameerikasse raamatuid müüma. Southwestern alustas raamatumüügiga juba aastal 1855 ja on üle 155 aasta oma müügioskusi lihvinud. See on minu meelest julgetele pealehakkajatele igati sobilik: selles on paras doos riski, eneseületust, suhtlemisoskust, meeskonnatööd, kõiki neid asju, mida akadeemiline ülikool meile õpetada ei saa, kuid millest tööturg iga päev nukralt puudust tunneb.
    Autor: Maret Saat
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Microsofti kasum ületas prognoose
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Microsoft sai oma käibe ja kasumiga analüütikute prognoosidest jagu, pannes järelturul aktsia kerkima.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.