Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ökotrend vallutab mänguasjamaailma
Ökotoiduained, roheline energia, investeeringud, riided, reisid - roheline revolutsioon näib olevat kõikehõlmav. "Oleme aja jooksul tähendanud, et ökomõtlemine kogub hoogu, ja mitte ainult tarbijate, vaid ka müüjate juures," ütles messi tegevjuht Ernst Kick. Olulised teemad on Nürnbergi mänguasjamessi ökoosas materjalid, pakend, transport ja logistika. Aga ka mängukontseptsioon ja ideed, mis õpetavad lapsi loodussõbralikult käituma.
Eesti öko on Steku maailm. Eestist on Nürnbergi mänguasjamessil ainsana 59st ökomänguasju pakkuvast tootjast esindatud Pärnu firma Intecon kaubamärgiga Stekuworld (mitteökona on end tootjatest välja pakkunud ka Eesti Nukuehitus ning ideedevahendajana Karelian Agency OÜ).
Intecon viis messile kaht tüüpi puitkonstruktoreid. Firma juhi Arvo Villmanni sõnul on Inteconi asjade vastu tuntud konkreetset huvi Saksamaal ja Norras, kuid ettevõte on alles sedavõrd uus, et käibenumbritest on vara rääkida. Suuremaid turge näeb Villmann eelkõige Põhjamaades.
Stekuworld täidab kõik messi ökotoote nõuded, lubades 100 protsenti loomulikku kvaliteetset puittoodet, loomingulisust ja avastamisrõõmu lapsele ning kinnitab ühtlasi, et tooted on valmistatud keskkonnale ohutult.
Messi lõpuks valitakse miljoni toote seast välja parimad. Lõppvoorus kandideerib 15 toodet eri vanusegruppidele. Ökokandidaadid on sel aastal Koreast, Prantsusmaalt ja Saksamaalt. Korealaste Myzoo kujutab endast puidust magnetitega varustatud loomakonstruktorit, kus lapsed saavad kokku panna loomi või siis vastavalt fantaasiale lisada loomakehale kehaosi - näiteks ahvile jänese kõrvad ja lehma nina jne.
Mänguauto kasutab taastuvenergiat. Prantslaste Buki teeb lapsele selgeks, kuidas toimib taastuvenergia. Kokkupandavatel mudelautodel on kaks alumiiniumpaaki, mida saab täita soolaveega, nii et auto sõidab ilma patareideta. Autot saab kasutada ka tavalise akulaadijana.
Sakslaste E Rangers Future Base üritab lastele selgeks teha, kuidas hakkavad inimesed tulevikus elama. Tegemist on mängukomplektiga, kus väike uurija Jack Geenius maandub tundmatul planeedil ja hakkab seal üles ehitama uut ökosüsteemi.
Saksa tarbijauuringud on näidanud, et isegi kui tarbijad ökot erinevalt defineerivad, on see teema mänguasju ostes väga oluline. Veel olulisem on see veel ainult toiduainete juures. Mänguasjatootjate hinnangul on 35% tarbijaist nõus ökotoote eest maksma rohkem kuni 20%. 54% ostjatest väärtustab ökoloogiliste mänguasjade juures nende keskkonnasäästlikke tooraineid ja tootmisprotsesse, materjalidest hinnatakse eelkõige puitu, puuvilla ja paberit.
Saksa mänguasjaturg kasvas 2010. aastal esialgsete hinnangute kohaselt 6%, mis teeb käibeks ligi 2,55 miljardit eurot. Lisaks ökoloogilistele mänguasjadele on turul nõutud ka pedagoogilist ja võitluslikku väärtust sisaldavad mängud ja mänguasjad. Hästi läheb ka seltskonnamängudel ja keskmisest kallimatel toodetel, samuti müüvad järjest paremini lasteraamatud.
Ainsana kahanes videomängude käive.
Autor: Katri Soe-Surén