Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
10 soovitust elektroonilise aruande esitamiseks
Elektrooniline majandusaasta aruanne tuleb esitada aruandluskohustuslastel, kelle aruandeperiood algab 2009. aasta 1. jaanuaril või hiljem.
1. Veendu, millises formaadis pead aruande registrile esitama - kas kõikidel juhatuse liikmetel õnnestub aruanne digitaalselt allkirjastada või tuleb see allkirjastada paberil ning esitada pdf-formaadis; kas seda on võimalik esitada ise või tuleb seda teha notari vahendusel.
2. Aruande koostamisel on eelmisel aastal sisestatud andmed eeltäidetud, kuid veendu siiski, et kõik mis vaja, on olemas ja vastaks tegelikkusele.
3. Kui aruanne kuulub allkirjastamisele käsitsi, tuleb aruandele lisada juhatuse liikmete allkirjadega leht, kus on soovitav välja tuua kinnitus, kes mida ja millal allkirjastab. NB! see kehtib ainult nendele majandusaastatele, mis algasid hiljem kui 1. juuli 2009.
4. Ära koorma aruannet lisadega, mis ei anna lisandväärtust. Võrreldes eelmise aastaga on mitmeid vorme uute elementidega täiendatud ning nende osas tuleb esitada vastavad võrdlusandmed.
5. Elektroonilise aruande vormides ei teki lisade numbrid viidetena automaatselt, need tuleb kõik käsitsi lisada ja hiljem üle kontrollida. Soovitav on viited lisada üsna aruande vormistamise lõpus, kui lisade arv ning järjekord on selgunud.
6. Vormides on kohustuslik töötajate arvu lisamine.
7. Olulise bilansipäeva järgse sündmusena tuleks märkida euro kasutuselevõttu Eestis alates 1. jaanuarist 2011.
8. Kõik, kelle majandusaasta lõpeb enne 1. jaanuari 2011, peavad aruande koostama ja esitama Eesti kroonides. Ühingud, kelle periood lõpeb 2011. aastal, peavad aruande koostama juba eurodes.
9. Kui ettevõtte on auditi või ülevaatusekohuslane, lisab vandeaudiitor oma vastava aruande aruandluskeskkonnas peale juhatuse poolt elektroonilise majandusaasta aruande digitaalset allkirjastamist.
10. Pärast seda, kui kõik juhatuse liikmed on aruande allkirjastanud ning vajadusel vandeaudiitori aruande lisamist, tuleb lisada kasumi jaotamise või kahjumi katmise ettepanek ja müügitulu jaotus ning aruanne registrile esitada. Kui võrreldes eelmise aruandega on osanike ringis toimunud muutusi, tuleb (OÜ puhul) ka osanikud kirja panna.
Autor: Kersti Ruut