Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Krunti ostes talita targu

    Mõni aeg tagasi valitses tendents, et inimesed müüsid oma linnakorteri ning saadud raha eest ostsid või ehitasid maja linnast välja. Mida kaugemale linnast või suurest asulast, seda soodsam on krundi hind, ent samas kasvab kauguse suurenedes transpordikulu ja väheneb võimalus kasutada igapäevaseid mugavusi. Paljud, kes ei arvestanud pikkade vahemaade tõttu suureneva transpordi- ning ajakuluga, pidid hiljem oma otsust kahetsema. Kindlasti mõjutab hinda suure sõidutee asukoht: tiheda liikluse vahetus läheduses ei soovita eriti elada. Samas hea looduslik keskkond - kui krundi läheduses on veekogu, mets või park - tõstab hinda.
    Maatükki valides tuleb arvestada ka krundi kuju ja haljastuse tüüpi: korrapärase kujuga kõrghaljastusega krundid on üldjuhul kõrgema hinnatasemega. Enne ostu oleks hea teada seda, milline pinnas peitub rohtkatte all. Näiteks on paesele pinnasele maja vundamendi ehitamine tavapärasest kallim, samuti on paekivi sisse kulukam puurkaevu ja veetrasse rajada.
    Liigniiske pinnas tähendab potentsiaalseid uputusi lume sulamise ajal ning sellise ohu korral tuleb enne hoonestuse rajamist maapinda kindlasti tõsta, mis omakorda tähendab lisaväljaminekuid.
    Ka sellised esmapilgul tähtsusetud tegelased nagu sääsed ja muud putukad, kellele sobivad elamiseks just niisked alad, võivad uue kodu õnnetunde üsna kiiresti ära imeda, kui varasuvel kodust välja astudes ühtlase sääsekihiga kattud.
    Oluline aspekt krundi valikul on ligipääs. Juhul kui puudub ligipääs avalikult kasutatavalt teelt ning krundile jõudmiseks tuleb läbida mõni naaberkinnistu, tuleks uurida, kuidas see olukord lahendatud on. Näiteks võib olla naaberkinnistule seatud teeservituut.
    Vähem tähtis pole teede seisukord: kuival aastaajal hästi läbitav pinnastee võib sügisel või talvel muutuda raskesti läbitavaks mülkaks. Peale selle, et majaomanikul endal on keeruline oma kinnistule pääseda, ei pääse sinna vajadusel ka operatiivsõidukid. Samuti oleks kasulik enne krundi ostu tutvuda kohaliku omavalitsuse teede korrashoiu kavaga.
    Kindlasti tuleb uurida, kuidas lahendada liitumine tehnovõrkudega, st veevarustus, kanalisatsioon, elektrivarustus, küte, ning kuidas toimub sadevete äravool.
    Liitumine tehnovõrkudega võib sisalduda krundi hinnas. Juhul kui see nii ei ole, tuleks välja selgitada, kui palju lisakulutusi on vaja teha. See on eriti oluline siis, kui krunt paikneb kõrvalises kohas: siis võib kommunikatsioonide väljaehitamine minna kallimaks kui krunt ise.
    Kohalikus omavalitsuses saab krundi soetaja infot ka selle kohta, millised on piirkonna arengusuunad. Näiteks võib omavalitsusel olla plaanis maantee rajamine vms, mis võib tulevase kodu keskkonda oluliselt mõjutada.
    Samuti on omavalitsuses lihtne täpselt selgeks teha kõike, mis puudutab krundi ehitusvõimalusi ning piiranguid ja kitsendusi: ilusale mereäärsele maatükile on ehitamine nii mõnigi kord keelatud. Veel võivad piirangud puudutada hoone arhitektuurseid nõudeid, näiteks ei lubata mõnes piirkonnas ehitada palkmaja või lamekatusega hoonet, lisaks on seatud kõrguspiirangud.
    Kui esialgne valik tehtud, ent ostuks on vaja võtta pangalaenu, tasub varakult uurida laenutingimusi. Üldjuhul saab krundi ostuks pangast laenu vaid siis, kui kohe ehitama hakatakse.
    Autor: Rando Vanaveski
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.