Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Petturite vastu miljoni eurose tagatisnõudega

    Riigikogu rahanduskomisnjon otsustas täna pärast kirglikke vaidlusi, et kütuse aktsiisilaost väljastajatele ehk tarbimisse lubajatele kehtestatakse algselt plaanitust kümme korda suurem ehk miljoni euro suurune tagatisnõue.

    Aktsiisilaos on kütusetehingud maksuvabad, mistõttu käibemaksurisk tekib just kütuse aktsiisilaost väljastamisel. Sellest ka karmim tagatisnõue aktsiislao piirile.
    Ülejäänud kütusemüüjatele rakendub 100 000-eurone tagatisnõue, kuid erandi saavad väiketanklad, mis on silma paistnud korraliku maksekäitumisega ning mille omanikud ja juhid on puhta minevikuga - nemad võivad maksuameti vastaval otsusel tagatisenõudest pääseda.
    Niisugust lahendust võib iseloomustada sõnadega "lambad on terved ja hundid söönud". Nimelt nõudsid suured kütusemüüjad häälekalt, et kütuse tarbimisse lubajaile kehtestataks miljoni euro suurune tagatisnõue, pisitanklate omanikud aga võitlesid igasuguse tagatise vastu.
    "Aktsiisilao piiril otsustasime tagatist suurendada, kuna seal on pettuse risk kõige suurem. Teiselt poolt otsustasime anda maksu- ja tolliametile võimaluse vähendada või mitte küsida tagatist ausatelt väiketanklatelt," ütles rahanduskomisjoni juht Taavi Rõivas. Tema sõnul olid tänased vaidlused pikad ja kestsid üle pooleteise tunni. "Aga ma olen väga rahul lõpptulemusega," sõnas ta.
    "Meie arvamus on, et pettused ulatuvad ikka miljoni euroni ühe keha kohta," põhjendas Statoili ärikliendiosakonna juht Raimo Vahtrik reedeses Äripäevas, miks kütuse tarbimisse lubajaile on tarvis miljoni euro suurust tagatist. Alexela Terminali üks omanikest Heiti Hääl ütles siis, et ta ei taha Eesti passigi omada, kui riik kiiremas korras midagi pettuste vastu ette ei võta. Suuri kütusefirmasid on seega kuulda võetud.
    Maksuametil tekib siiski võimalus ka kütuse tarbimisse lubajate tagatise vähendamiseks, kuid seda alles alates 2013. aastast, mil esialgsete nõuete mõju on näha ja turg korrastunud.
    "Tegemist on ühe suurema maksuauguga. See on väga tõsine raha ja kõigile ausatele kütusemüüjatele on kindlasti väga suureks leevenduseks, et kuritegelike konkurentide äri kaob või vähemalt muutub oluliselt vähem atraktiivseks," rääkis Rõivas.
    Maksuameti peadirektori asetäitja Egon Veermäe on kütuseturu maksupettusi iseloomustanud loheterminiga: "Ühe pea lööd maha ja kümme tuleb asemele." Siiski on maksuamet juba ette valvas ja Veermäe sõnul on juba näha osade petturite suundumist kütuseärist muudesse valdkondadesse.
    Eelmisel aastal jäi Eesti riigil ainuüksi kütuseturul toimuvate maksupettuste tõttu saamata ligi 50 miljonit eurot (üle 700 miljoni krooni) maksutulu.
    Kõnealuse vedelkütuse seaduse ning sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu teine lugemine riigikogus toimub 17. veebruaril ja kolmas lugemine 22. veebruaril.
    Uus seadus hakkab vastuvõtmisel kehtima tänavu 1. aprillil, misjärel on maksuametil paar kuud aega tagatiste määramiseks. 
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.