KUIDAS? Vene kliendile turustamine

Rivo Sarapik 10. veebruar 2011, 00:00

Emori uuringueksperdi Tanja Krigeri sõnul on Eesti venelaste rahakott kõhnem ja tarbimiskulutused 10-15% madalamad kui eestlastel. "Venelaste majanduslik kihistumine, ka regionaalne, on tunduvalt suurem. Siiski nende tarbimiskulutused moodustavad ligi 30% Eesti tarbijaturust, seega on nad turunduslikus mõttes vägagi arvestatavd jõud," lisas Kriger Best Marketingi seminaril "Turundamine venekeelsele sihtrühmale Eestis". "Vaatamata madalamale majandusoptimismile, on venelased turundusele väga avatud."

Venelased on eestlastest ekstravertsemad, tahavad suhelda, peavad lugu personaalsetest pakkumistest, väärtustavad, kui nende kultuuri ja eelistusi teada ning tarbivad eestlastest erinevat meediaruumi, selgus seminarilt. See tähendab Eesti ettevõttele mõnevõrra teistsugust lähenemist - näiteks võib kujunduse ja värviga veidi üle pakkuda, samas ei tohi teha keelelisi või sisulisi apse. Ei müü eestlastele levinud ja naljakad kliðeed nagu Potsataja ja Gena.

Näiteks vene sihtgrupile telereklaami teinud Tele2 kasutab reklaamide stuudiokujunduses pikalt Venemaal elanud inimest, reklaami lood aga kirjutab Vene rahvusest inimene, samuti tegi ettevõte koostööd Emoriga, et sihtgruppi paremini mõista.

Firma turunduspealik Kristjan Seema rõhutas samas, et nagu Eesti eri põlvkondade kujundusliku maitse ja võimaluste vahel, on vahe ka venelaste kodudes, sõltudes nii vanusest, integreerumise astmest kui ka elukohast.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:47
Otsi:

Ava täpsem otsing