Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
KUIDAS? Vene kliendile turustamine
Emori uuringueksperdi Tanja Krigeri sõnul on Eesti venelaste rahakott kõhnem ja tarbimiskulutused 10-15% madalamad kui eestlastel. "Venelaste majanduslik kihistumine, ka regionaalne, on tunduvalt suurem. Siiski nende tarbimiskulutused moodustavad ligi 30% Eesti tarbijaturust, seega on nad turunduslikus mõttes vägagi arvestatavd jõud," lisas Kriger Best Marketingi seminaril "Turundamine venekeelsele sihtrühmale Eestis". "Vaatamata madalamale majandusoptimismile, on venelased turundusele väga avatud."
Venelased on eestlastest ekstravertsemad, tahavad suhelda, peavad lugu personaalsetest pakkumistest, väärtustavad, kui nende kultuuri ja eelistusi teada ning tarbivad eestlastest erinevat meediaruumi, selgus seminarilt. See tähendab Eesti ettevõttele mõnevõrra teistsugust lähenemist - näiteks võib kujunduse ja värviga veidi üle pakkuda, samas ei tohi teha keelelisi või sisulisi apse. Ei müü eestlastele levinud ja naljakad klišeed nagu Potsataja ja Gena.
Näiteks vene sihtgrupile telereklaami teinud Tele2 kasutab reklaamide stuudiokujunduses pikalt Venemaal elanud inimest, reklaami lood aga kirjutab Vene rahvusest inimene, samuti tegi ettevõte koostööd Emoriga, et sihtgruppi paremini mõista.
Firma turunduspealik Kristjan Seema rõhutas samas, et nagu Eesti eri põlvkondade kujundusliku maitse ja võimaluste vahel, on vahe ka venelaste kodudes, sõltudes nii vanusest, integreerumise astmest kui ka elukohast.