Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aktsiisilaopidaja kandku suuremat vastutust

    Meedia on ühe kütusemüüja üleskutsel võtnud sihikule siseturul kauplejad, soovides, et nood avalikustaks kõik oma tarnijad. Kui kütusemüüja seda teha ei soovi, kuvatakse temast pilt kui suurest süüdlasest, kes justkui peaks vastutama siseturul toimuva eest.
    Võtmekohaks võiks pidada aktsiisiladu. Selle asemel, et kõik kütusemüüjad avalikustavad oma tarnijad, tuleks kutsuda hoopis aktsiisilaopidajaid üles avalikustama neid ettevõtteid, kes on laosiseselt ostnud kütust ilma käibemaksuta ja selle tarbimisse lubanud. Võin kinnitada, et Viljandi Naftabaas OÜ kui aktsiisilaopidaja ei ole mitte kunagi aktsiisilaosiseselt mitte ühelegi äriühingule kütust müünud.
    Teiseks, maksuhaldur räägib, et riigil jäi mullu ebaseadusliku kütuseäri tõttu saamata 700 miljonit krooni. Maksuhaldur on ka imestanud, et meil on ligi 300 kütusefirmat, Soomes näiteks vaid kümmekond. Selliste avaldustega püüab maksuhaldur end distantseerida vastutusest, mis minu arvates tal osaliselt lasub. Nimelt, kes asjaga pisut kursis, teab, et kütusesektor on üks maksuhalduri poolt enim kontrollitud sektoreid. Mitte ükski nullist alustav firma ei saa kütuseäriga enne maksuhaldurilt heakskiidu saamist alustada. Uued kütusefirmad peavad esitama äriplaani, juhatuse liikmed peavad maksuhalduri büroos selgitama, miks nad selle äriga tegeleda soovivad, maksuhaldur nõuab tihti tarne- ja kliendilepingute koopiaid jne. Tõsi, mitte kõik ei alusta ettevõttega nullist ega käi maksuhalduri juurest läbi - mõned ostavad juba toimiva ettevõtte ja hangivad sellele majandustegevuse registris registreeringu - nii ei pruugi alustav firma maksuhalduriga kokku puutuda ja vastutus lasub põhimõtteliselt registreeringu andjal. Mis ei tähenda, et maksuhaldur ei saaks neil silma peal hoida.
    Riik tahab olukorra lahendada miljonieurose tagatisrahaga. Kahtlemata pärsib see võimalike petturite tegevust, kuid teisalt survestab see ka hinda - vaevalt tahavad ettevõtjad riigi pandud kulutusi üksi kanda.
    Aktsiisilaopidaja peaks kandma suuremat vastutust. Riik on ju usaldanud teda ja võimaldanud talle sellise lao moodustamise, kus makse nõutakse alles kauba tarbimisse lubamisel. Mõni aktsiisilaopidaja võiks selgitada, miks on tarvis laosiseselt maksuvabalt kütust müüa, kui see plaanitakse laost kohe tarbimisse lubada? Miks ei võiks laopidaja kaupa ise enne kütusefirmale müümist tarbimisse lubada? Nii kaoks risk, et mõni uus kütusefirma rumalusest, oskamatusest, kogenematusest või pahatahtlikkusest käibemaksu maksmata jätab.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.