Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Silvano kasum ületas kolmandiku võrra ootusi

Raivo Sormunen 16. veebruar 2011, 07:40

Naistepesu tootja ja jaemüüja Silvano FG 2010. aasta neljanda kvartali puhaskasum ületas analüütikute keskmisi ootusi enam kui kolmandiku võrra.

Kui Silvano FG teenis aasta viimases kvartalis ettevõtte omanikele puhaskasumiks 2,62 miljonit eurot (0,066 eurot aktsia kohta), siis LHV Pank ootas kasumiks 1,98 miljonit eurot ja Swedbank Markets 1,87 miljonit eurot.

Brutokasumi ja käibe osas Silvano niivõrd suurt üllatust ei suutnud pakkuda.
Ettevõtte viimase kvartali 8,07 miljoni eurone brutokasum oli veidi suurem LHV prognoosist (7,71 miljonit eurot), kuid jäi alla Swedbanki 9,29 miljoni eurosele ennustusele.

Ka käibe osas oli Swedbank oma prognoosides märksa optimistlikum, oodates 23,69 miljonist tulunumbrit, kuid tegelikkuses ulatus käive 20,86 miljoni euroni. Samas suutis rõivatootja ületada 20,17 miljoni eurose LHV prognoosi.

Nii LHV kui ka Swedbank soovitavad oma viimases analüüsis Silvano FG aktsiat osta. Swedbanki poolt on määratud aktsia õiglaseks hinnasihiks 3,44 eurot ja LHV-l 3,45-3,75 eurot. Eile sulgus naistetootja aktsia Tallinna börsil 3,28 eurol.

Silvano FG neljanda kvartali käive ületas aasta varasemat näitajat 25,3% ning brutokasum paranes 8,1% võrra ehk rentaablus aastaga vähenes, nähtub ettevõtte majandusaruandest.

Kontserni jätkuvate tegevusvaldkondade brutorentaablus vähenes Silvano sõnul  2010. aastal 39,8%ni võrreldes eelmise aasta 43,5%ga, samuti vähenes 2009. aasta neljanda kvartaliga võrreldes 2010. aasta IV kvartali brutorentaablus ulatudes 38,7%ni.

Brutorentaabluse languse peamisteks põhjusteks on Euroopa Liidust imporditavatelt materjalidelt makstava tollilõivu suurenemine pärast Valgevene Venemaa tolliliiduga ühinemist ning jaemüügi osakaalu vähenemine kontserni kogukäibes.

2010. aastal ulatus hulgimüügi tulu 76,54 miljonit euroni, mis moodustas 82,0% kontserni kogu müügitulust. Peamised hulgimüügipiirkonnad olid Venemaa, Valgevene, Ukraina ja Balti riigid. Hoolimata eeldatavalt raskest aasta algusest võis juba 2010. aasta I ja II kvartalis täheldada järk-järgulist müügikäibe paranemist. Ka III ja IV kvartalis oli hulgimüügi trend positiivne ning tulemused paranesid võrreldes 2009. aasta sama perioodiga. Oluline kasv on saavutatud Kasahstanis, märgib ettevõte.

Kontserni 2010. aasta naistepesu jaemüügikäive moodustas kokku 16,35 miljonit eurot, seega võrreldes eelmise aastaga oli langus 5,4%.

Ettevõtte mainib, et ärivaldkonna hooajatrendidest tulenevalt on neljanda kvartali müügitulemused üldiselt teistest kvartalitest harilikult pisut nõrgemad, samas on aga detsember tavaliselt üks tulemuslikumaid kuid aastas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
17. February 2011, 15:07
Otsi:

Ava täpsem otsing