Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Esimene mitterootslasest asepresident
Mürk-Dubout teeb TeliaSoneras omamoodi ajalugu - ta on esimene mitterootslasest asepresident, kelle pärast ei pea paljuks ka paarkümmend rootslast koosolekut inglise keeles pidada.
Millega Te need esimesed nädalad tegelenud olete? Üks ülesannetest on olnud meeskonna loomine, teiseks kõikide meie tegevuse põhimõtete ja nende mõõdetavuse kriteeriumide paikapanek. Kolmandaks olen püüdnud oma tiimile ja iseendale teha sügavamat ja struktureeritud ülevaadet kuuest erinevast turusituatsioonist.
Teie ametikoht Telia Soneras nüüd alles loodigi? Taust minu ametikoha taga on see, et TeliaSonera grupp juurutas kuues riigis oma kliendisuhete ja kliendikontaktidega tegelevates üksustes ühesuguse struktuuri, mida tsentraalselt koordineerib vice president of commercial development (Mürk-Dubout' uus ametinimetus - toim.)
TeliaSonera mobiilside valdkonna ärijuhtimine toetub kolmele vaalale. Esimene on lausa eeldus tänapäevasele telekommunikatsiooni valdkonnale - kõige kvaliteetsema levivõrgu haldamine ja arendamine. Teine oluline valdkond on võimlikult mitmekesise ja täiusliku globaalse tooteportfelli arendamine ja haldamine. Kolmas vaal on maailmatasemel kliendikogemuse arendamine ning selle tagamine kõikides kliendikontakti keskustes ja kanalites. Just selle valdkonna sisu arendamine ja täiustamine on minu vastutusalas.
Seega juhite Teie üht Telia Sonera vaaladest? Täpselt nii. Peame identifitseerima, mis on täna ja viie aasta pärast telekommunikatsiooni valdkonnas kliendi ootus ja vajadus. Ega mobiiltelefon pole enam ammu nii uudne ja seksikas tarbeese, kui ta oli võib-olla kümme aastat tagasi. Kliendiseadmed järjest täiustuvad.
See tööpakkumine oli Teile kindlasti suur üllatus? Tunnistan ausalt, et see on olnud üks minu elu kõige keerulisemaid otsuseid. Mõtlesin "ei" ja "jaa" vahel peaaegu kaks kuud. Esiteks olin ma ju juhatuse liige ja turundusdirektor olnud suhteliselt väiksel turul. Alati muutuvad eestlased enesekriitiliseks, et kas meil on piisavalt, mida pakkuda ja kas me inimlikult suudame hallata nii suuri süsteeme. Sest Eesti võlu on natuke olnud ka tema väiksuses: testid on kiired ja lihtsad, lansseerida on suhteliselt lihtne ja organisatsioonid on väiksed.
Aga ma arvan ikkagi, et Eesti telekommunikatsioon võrreldes Skandinaavia ja teiste Balti riikidega on väga heal tasemel.
Võis see olla üks põhjusi, miks pakkumine tuli just Eestisse? Kindlasti. Peale selle, et Eesti telekommunikatsioon on väga kvaliteetne, ei ole Eestis olnud sellist inetut ja teenuse kvaliteeti alla tõmbavat konkurentsivõitlust, mida vanas Euroopas näeme.
Ilmselt pidi olema ka mingeid isiklikke, kas siis kompetentsi, tiimi loomise või lihtsalt energiataseme komponente, kus arvati, et võib-olla minu patareid on rohkem täis kui kellelgi teisel. Aga see ei ole koht isiklikuks säramiseks. Minu eesmärk on panna särama kõik need kuus TeliaSonera riiki - Eesti, Leedu, Soome, Rootsi, Norra ja Taani - ning seda just oma kliendikogemuse sisu poolest.
Te olete esimene mitterootslane, kes on nende tiimis. Vice president'ide tasemel küll. Aga ma olen isegi üllatunud, kui suur valmisolek on võtta välismaalasest manager oma tiimi. See on iseendale päris suur väljakutse istuda pidevalt 10-20 inimesega laua taha, saades aru, et sa oled ainus välismaalane, kelle tõttu räägitakse inglise keeles.
Aga teisalt on muidugi TeliaSonera ametlik töökeel juba aastaid inglise keel. Selles mõttes ei tee keegi just minu pärast erandeid.
Kui palju Eesti ja Rootsi ärikultuur erineb? Kindlasti on otsustamine natuke aeglasem, sest tegemist on suure korporatsiooniga. Eestis oli vahel võimalik otsus võtta vastu paari tunniga.
Samas on TeliaSonera otsustusprotsessis erinevad riigid hästi palju kaasatud. Näiteks EMT juhatuse esimeest (Valdo Kalmu - toim) näen ma üle nädala vähemalt videoekraanilt, sest meil on üheskoos nõupidamised.
Ma olen väga õnnelik, et Piret Mürk-Dubout on võtnud endale äsja loodud äriarenduse üksuse juhi rolli. Uue üksuse eesmärk on see, et TeliaSonera annaks endast iga turu iga kliendi puhul parima.
EMT turundusjuhi ametist on Piret saanud suurepärase kogemuse kliendiga seotud küsimustes. Oma tausta ja kogemusega Baltimaade telekommunikatsiooniturult ning juhtivalt ametikohalt saab Piretist meie juhtkonna väärtuslik liige.