Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Retrohõng mängib trumbid kätte

Ain Kivesti 28. veebruar 2011, 00:00

Juba aastaid tagasi hakkasid üksteise järel esile kerkima nõukogudeaegsed hitt-tooted alates karastusjookidest ja lõpetades jäätistega.

Tegelikult ei pea nostalgia taaselustamiseks konkreetset kaupa tootmagi. Retrotemaatikas loodud reklaam võib olla samuti osa üliheast turunduskampaaniast. Näiteks presenteeris Tallinna Kaubamaja mullu juubeliaasta raames oma reklaamklippe ajaloolises võtmes.

Pilguheit minevikku. "Tahtsime näidata, et Tallinna Kaubamaja on olemas olnud kaua aega ja on kindlasti teist samapalju veel," lausus ettevõtte turundusdirektor Enn Parel.

Kuigi tema sõnul on kampaaniad väikese mahuga ning nende edukust pole mõõdetud, kõlas vahetu tagasiside vaid positiivses noodis.

Ka nostalgilised joogid on praegu populaarsed. AS A. Le Coq on aasta-aastalt tootmisliinidele retrohõngulise maitsega karastusjooke juurde toonud.

Firma juhataja Tarmo Noobi sõnul on müüginumbritelt esikohal koolamaitselised märjukesed, edasi tulevad Traditsiooniline limonaad, Kali ja Kelluke ehk teist kuni neljandat kohta hoiavad tugeva ajalooga joogipoolised.

Alles seejärel leiab nimekirjast tänapäevased Sprite'i ja Fanta.

Ka nostalgiatooted vajavad pidevat uuendamist. Noop juhtis tähelepanu faktile, et üks aspekt on ajaloolised rahvale armsad maitsed, mida on proovitud siiani tulutult järele teha.

Teine oluline nüanss on pidev arendustöö ehk strateegiline pool, sest pideva parenemiseta oleks edu lühiajaline. Uuenema peavad nii välimus kui ka sisu. Nii näiteks on limonaad ja Kelluke mõlemad säilitusainevabad ja täiustuvad ka väliselt.

AS Premia Tallinna Külmhoone tähistab sel aastal juubelit, jõudes soliidse 55 aastani. Ettevõtte turundusjuht Katre Kõvask märkis, et sünnipäeva puhul on tootevalikus olevad nostalgilised jäätised tavalisest suurema tähelepanu all. Populaarseimad on retrojäätised Koorejäätis, Regatt, Eskimo ja Koolijäätis.

"Müüsime neid 2010. aastal ligikaudu viis miljonit tükki, mis tähendab, et ligikaudu ühe kolmandiku Premia jäätisemüügi mahust moodustab nostalgiajäätiste portfell," sõnas Kõvask.

Kunagine defitsiit paneb ka praegu ostma. Juba Premia Tallinna Külmhoone algusaastatel oli jäätis defitsiit ja väga ihaldusväärne.

Meenutades Malviinat, Eskimot, Karujäätist, Regatti ja Juubelijäätist, tuleb kindlasti igaühele silme ette killuke ajaloost.

Kodustelt poelettidelt leidis Eskimot harva. Toona oli Eskimo tootmismaht ligikaudu 6000 tonni ja valdav osa sellest reisis NSVLi plaanimajanduse iseärasuste tõttu lõunavabariikidesse.

"Oma lapsepõlvestki meenub ootusärevus, kui selgus, et kohalikku poodi on jõudnud müügile 28 kopikat maksnud Eskimo. Premia jäätis oli defitsiit ja seda magusam siis ka jäätise maitse, kui seda lõpuks poest või teatrikohvikust leida õnnestus," meenutas Kõvask.

Ehkki praegu jäätis enam defitsiit pole, teevad sellegipoolest ilma vanad head margid.

Head tooted on ajatud. Näiteks Chaneli kostüüm on alati moes olnud ja on ka praegu. Kui head toodet mõiste "retro" ka iseloomustab, on ajaga kaasaskäimine ikkagi oluline. Nimetatud Chaneli kostüümi materjal ja mugavus paranevad aastatega, ometi nostalgia mõju jääb. Mind retrohõng toote valimisel otsust langetama siiski eriti ei mõjuta.

Nostalgilistesse toodetesse suhtun väga hästi. Ikkagi järeleproovitud valik. Minul on küll kindlus ja hea tunne kasutada retrotooteid. Kui pean valima samalaadsete toodete vahel, siis võtan alati ikka vana ja hea.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:08
Otsi:

Ava täpsem otsing