Josing: euro muutis tarbijaid ettevaatlikumaks

Katre Pilvinski 02. märts 2011, 17:05

Konjunktuuriinstituudi juhi Marje Josingu sõnul võis jaanuarikuist jaemüügi langust mõjutada eurole üleminekust tingitud tarbijate ettevaatlikkus.

Lisaks inimeste ettevaatlikkusele esimesel eurokuul võis müüki mõjutada ka hinnatõus, ütles Josing ERRile. "Nafta hinna tõus maailmaturul tähendab tarbijatele suuremaid kulutusi mootorikütusele, transpordile ja eluasemele. Nii jääb aga vähem raha raamatutele, rõivastele, kosmeetikale jne," märkis Josing.

"Võib siiski rõõmustada, et langus nii väike oli, sest aasta viimastel kuudel oli ju päris palju kaupmehi, kes kartsid eurost tingitud šokki ja tarbimise suurt langust," lisas ta. Josingu sõnul vaatavad kaubandusettevõtted järgnevale poolaastale siiski optimistlikult.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. March 2011, 17:06
Otsi:

Ava täpsem otsing