Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Oluliselt rohkem praaki, aga senisest kiiremini?

    Eesti töösturid soovivad jätkuvalt suurendada riigipoolset abi tehnoloogiainvesteeringutesse. Põhilised argumendid on, et see tagab Eesti ettevõtjate parema konkurentsivõime ning, et suuremate toetuste küsimiseks on ajakulu sama kui kümneid kordi väiksemate küsimusel.
    Loomulikult on igal ettevõtjal uhke tunne omada state of the art-masinat, mis avaldab muljet klientidele, motiveerib töötajaid ning eeldatavasti võimaldab ka tootlikust tõsta. Viimane sõltub muidugi varemkasutatu efektiivsusest. Samas on sellistel finantsmahukatel toetustel palju nõrkusi, nagu konkurentsi olukorra halvenemine, puudulik arengut toetav inimressurss ning madal tasuvus võrreldes mittekapitalimahukate tootlikkuse edendamise meetoditega, mis on eriti oluline piiratud finantsvahendite tõttu.
    Tagades parema konkurentsivõime globaalsel turul, tekitab suuremahuline tehnoloogiatoetus ebavõrdsust siinsamas Eestis. Kui üks tootja saab näiteks miljonieurose toetuse seadmepargi uuendamiseks ning teine ei saa, siis kas mitte ei soodusta selline toetusmehhanism ebavõrdsust Eesti piires? Seda, et kõik soovijad toetuste abil nn järgmisele tehnoloogiatasemele aidata, ei saa me endile kunagi lubada. Pärast ebaõnnestunud 35 miljardi USD investeerimist 21. sajandi seadmetesse ütles General Motors'i juht Roger Smith: "Ilma inimestele ja koolitustele tähelepanu pööramata võimaldas uus tehnoloogia ainult praaki kiiremini toota". Seda 80ndate keskel toimunut on nimetatud ka USA tööstusajaloo suurimaks katastroofiks.
    Enne jooksma hakkamist peab käima õppima. Kui meil ilmub pea iganädalaselt artikleid oskustööjõu puudusest, kas poleks siis vajalik panustada pigem inimkapitali edendamisse, selmet toetada suhteliselt väheseid ettevõtteid moodsa seadmepargi soetamisel, mis omakorda tekitab veel suuremat oskustööjõu defitsiiti.
    Kuna inimressurss on turul vabalt liikuv ja erinevalt seadmest ei saa tööandja töölisi legaalsel viisil kinni hoida, võiks riik senisest enam toetada investeeringuid inimkapitali arendamisesse, eesmärgiga tööjõu harimine kaasaegsete tootmismetoodikate vallas ja samas ettevalmistamine 21. sajandi seadmete haldamiseks.
    Autor: Lauri Nirgi
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Gaasitoru värvi alt kraabiti välja keelatud Vene osad. Leedu tülis vaadatakse ka Infortari firma poole
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.
Leedus lahvatas suur skandaal, kui selgus, et Leedu-Poola gaasitoru pandi keelust hoolimata kokku Venemaalt pärit osadest. Ühe versiooni järgi jõudsid keelatud osad lõunanaabrite juurde Eesti ettevõtte kaudu.