Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Päevaleht nüüd täiesti Ekspressi voli all
"Postimehe ajakirjanikule ütlesin ma, et plaanime Postimehele ära panna. Äripäevale ära ei ole vaja panna, me oleme Äripäevast juba kaks korda suuremad," vastas Kobin küsimusele ettevõtte edasiste plaanide kohta.
"Nali naljaks, plaanis on nuputada välja, kuidas Ekspress Grupi ja Eesti Päevalehe ajakirjanduslikku võimekust selle sammu tulemusena tõsta ning kuidas eri tugistruktuuride koostöö abil efektiivsemaks muutuda, kuidas uusi ärivõimalusi paremini ära kasutada," rääkis ta. Eesti Ekspressil ja Eesti Päevalehel on raamatukirjastused, mis võiksid ühte jalga astuda, tõi ta näiteks. "Tulevik on põnev," lausus ta.
Meediaanalüütiku Toomas Leito sõnul müüb Ekspress Grupp Päevalehe edasi Skandinaavia suurimale meediafirmale. "Sahistatakse, et üle lahe suurimale meediafirmale," märkis Leito. "Teine võimalus on see, kui Ekspress Grupp leiab ise raha ja hakkab ise investeerima. Kui üks või teine võimalus teoks saab, mõjutab see ilmselt ka Päevalehte. Kuid ma arvan, et see ei ole väga kiire protsess. See ei ole selle kevade küsimus," märkis Leito.
Kas toimetused lüüakse kokku? Äripäeva peadirektor Igor Rõtov sõnas, et tõenäoliselt Delfi, Päevalehe ja Ekspressi toimetused ühendatakse ning Päevaleht lõpetab senisel kujul ilmumise.
"Oodatud otsus," kommenteeris Rõtov. "Ilmselt oli Ekspress Grupil tükk aega vaja Päevalehe struktuuri integreerida muu firmaga, kuid Jaan Manitski 50% osakaal oli takistuseks," lisas ta.
"Tõenäoline, et Ekspress Grupi juhtkond üritab kasutada Päevalehe kaubamärki Delfi või muude toodete väärtuse tõstmiseks."
Postimehe peadirektori Erik Roose hinnangul muutis Päevalehe kogu osaluse minek Ekspress Grupile pildi selgemaks.
"Lehe juhtimisskeem läheb lihtsamaks ja loogilisemaks," märkis Roose. "Eks Päevalehe mure oli viimased aastad see, et omandisuhe oli jagatud ja siis on väga raske asju ajada - omanikel võivad olla erinevad huvid."
Roose nentis, et otseselt ta finantsolukorra paranemist ja lugejate arvu kasvu ei usu, kuid nüüd on juhtkonnal võimalik kiiremini probleemidele reageerida.