Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parimad autojuhid lahkusid

    Millest koosneb autojuhi palk? Kas seda makstakse tunni- või kilomeetritasu alusel? Paraku on väga levinud palga maksmine kilomeetritasu alusel, kuigi rahvusvaheliste ohutusreeglite järgi seda teha ei tohiks. Edumeelsemad firmad on kasutusele võtnud süsteemi, kus üle poole palgast moodustab tunnitasu ning vaid preemia makstakse välja kilomeetri- ja laadimistasuna.
    Kas veofirmad arvestavad töötasu hulka ka välissõitude eest makstavat päevaraha? Autojuhtidele meeldiks, kui veofirmad maksaksid raha võimalikult suures ulatuses töötasuna nii, et kättesaadav rahahulk sellest ei muutuks. Tööandjale lisanduksid sellega maksud, aga töötajale on see kasulikum näiteks krediidiasutustega suheldes, haigusraha maksmisel ja pensioni kogumise mõttes.
    Kas välislähetuste päevaraha arvestamine autojuhi töötasu hulka on õiglane? Tuleb teha vahet palgal ja hüvitistel. Seadusandja pole kunagi mõelnud, et välislähetuse päevaraha ongi töötasu - see on ikka mõeldud kompenseerima erakorralisi kulusid, mis välismaal tekivad. Ametlikult peaks autojuht kätte saama vähemalt Eesti keskmise palga. Sellele lisandub päevaraha.
    Kuivõrd on praegu autojuhil võimalik saada konkurentsivõimelist palka ehk kumb on praegu tugevamal positsioonil, kas autojuht, kes valib endale sobiva palgasüsteemiga tööandja, või tööandja, kes ei pea kartma, et autojuht kuhugi mujale läheb? Viimasel ajal on veoturg käitunud väga äkiliselt ja närviliselt. Nii töö kui ka tegijate nõudlus ja pakkumine on muutunud mõlemas suunas. Praegu näib olevat puudus pigem headest autojuhtidest, sest paljud neist on endale kriisi ajal heldemad tööandjad väljaspool Eestit leidnud. Kohalik tööandja mehi eriti hoida ei oska.
    Teisalt ei saa mööda vaadata endiselt suurest tööpuudusest. Töötukassast tuleb igasuguseid üritajaid, kelle seas on ka tublisid mehi, aga kogemust üldiselt napib.
    Tegelikult nägime sellist olukorda ette juba pea aasta tagasi, kui tellijad veohinnad alla lõid. Osa transpordiettevõtteid oli sunnitud palkasid kärpima ja töötajaid koondama. Teised püüdsid kokku hoida maksude ja ohutuse arvel.
    Just heade autojuhtide soov oli siirduda tööle rahulikumasse keskkonda või lausa elukutset vahetada.
    Kui palju on viimase poole aastaga autojuhtide töötasu ja ootused töötasu suhtes kasvanud? Töötasu ei ole viimase poole aasta jooksul eriti suurenenud.
    Samas loodavad autojuhid, et palk tõuseb, kuna nõudlus veoteenuse järele kasvab ja tööpäevad venivad isegi pikemaks, kui seadusesilm näha tahaks.
    Kas autojuhtide puuduse taga on lihtsalt see, et veofirmadele makstav veo hind peab tõusma, et oleks võimalik tagasi tuua välismaale läinud autojuhid, või polegi meil piisavalt kvalifitseeritud autojuhte? Veofirmadele makstav veo hind peab tõusma, samuti on töö eest saadav palk töötaja jaoks suur motivaator. Kuid probleem on siiski laiem.
    Majanduse tippajal sai mis tahes tööandja omapoolseid puudusi ja tegematajätmisi kompenseerida palgasüstiga, kuid lõpuks eelistab töötaja ikkagi stabiilse, korrektse ja jätkusuutliku tööandja juures töötada.
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Investeeringud, kus võib peituda uus Nvidia
Nvidia, gigant kiibitootjate seas, on tõusnud viimase viie aastaga enam kui 1800 protsenti. Analüütikud soovitavad uue raketi otsimisel vaadata turuväärtuselt pigem väiksemate ettevõtete suunas.
Nvidia, gigant kiibitootjate seas, on tõusnud viimase viie aastaga enam kui 1800 protsenti. Analüütikud soovitavad uue raketi otsimisel vaadata turuväärtuselt pigem väiksemate ettevõtete suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Riik võtab tänavu 150 miljonit eurot dividende
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Aastaid tulutut ponnistamist: Vene saatkond rentis kohvitassi eest korterit ega teinud hinnatõusust kuulmagi
Tallinn püüdis aastaid tõsta Vene saatkonnale renditud südalinna korteri renti ja lepingutki lõpetada, ent algsest, pisut enam kui neljaeurosest hinnast kaugemale ei jõutudki.
Tallinn püüdis aastaid tõsta Vene saatkonnale renditud südalinna korteri renti ja lepingutki lõpetada, ent algsest, pisut enam kui neljaeurosest hinnast kaugemale ei jõutudki.