Signalisatsioon kaitseb vähe

Gerli Ramler 16. märts 2011, 00:00

ASi G4S Eesti arendusosakonna juhataja Tarvi Hirv selgitab, et sageli aetakse segamini terminid "auto jälgimissüsteem" ja "valveteenus". Esimene võimaldab jälgida auto tööajakasutust, liikumist ning saada raporteid, ent otsest kaitset ei paku selline teenus ei juhile ega kaubale.

Valveteenus tähendab turvafirma automaatset reageerimist lähtuvalt olukorrast. Kui transpordivahendi kallal tegutsevad vandaalid või vargad, reageerib valveekipaaž väljakutsele ning sõidab sündmuspaigale. Häiresignaali saab anda ka juht, kellel on käeulatuses paanikanupp.

Hirv nendib, et tegemist pole mingi täiesti uudse lahendusega. Sama süsteemi on aastaid kasutanud G4Si rahaveo- ja patrullautod, kuid nüüd pakutakse seda ka klientidele.

Kombinatsioon kontrollifunktsioonidest ja turvalisuse tagamisest huvitab eriti teenistusautosid transpordisektoris ja tee-ehituses, taksosid ning tehnilisi ja avariiekipaaže, kelle veetav kaup, seadmed või masinad ise on väga kallid, räägib Hirv.

"Usun, et paljude firmajuhtide süda on rahulikum, kui nad teavad, et nende vara kaitsevad valveekipaažid üle Eesti," lisab ta.

Valvesüsteemi, kus häire tekkimisel ekipaaž kohe kohale sõidab, saab peale liikuvate masinate panna ka seisva kauba või seadme külge.

Sellist võimalust on kasutanud metsaettevõtted näiteks metsa all olevate hinnaliste palgikoormate või tee-ehitusfirmad pooleli oleval objektil asuvate töömasinate puhul.

Uusi võimalusi tuleb üha juurde. Hirv jutustab, et lähiajal on plaanis hakata paigaldama avariisensoreid, mis saadavad valvekeskusesse teate, kui masinaga midagi juhtub ning juht pole võimeline paanikanuppu vajutama või helistama.

"Kokkupõrkest või teelt välja sõitmisest teada saamine võib olla minutilise tähtsusega. Logistikaettevõtte seisukohast pole oluline teada mitte ainult seda, kus masin seisab, vaid ka seda, mis seisukorras see on," lisab Hirv.

"Igasuguse valveteenuse kõige tähtsam funktsioon on info edastamine," märgib GSMvalve müügijuht Egert Hiiekänd. "Tavaline autosignalisatsioon teeb ainult häält, kuid ei võimalda teada saada varastatud auto asukohta ega teavita lühisõnumi teel auto omanikku, kui auto on varastatud."

GSMvalve on oma autovalvetoote Eestis enam kui 5000 autole paigaldanud ning see on aidanud Poolast, Leedust ja Venemaalt tagasi tuua üle kümne varastatud auto. Sellise autovalveseadme hind ja paigaldus on samas hinnaklassis hariliku autosignalisatsiooniga.

Ettevõtetele pakub GSMvalve veel maksuametile esitatavat automaatset autopäevikut, kütusevarguse jälgimise võimalust, piirkondade tarastamist ja paanikanuppu. Paanikanupu häire saab suunata sinna, kuhu klient soovib - taksode puhul näiteks operaatorile. Samas võib häire interneti kaudu või lühisõnumi teel ka politseisse saata, selgitab Hiiekänd.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:09
Otsi:

Ava täpsem otsing