Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Investeerimisrisk nõuab kliendi analüüsimist
Kui varem tuli finantsasutustel põhjalik kliendi hindamine korraldada vaid investeerimisteenuste pakkumisel, siis eelmisel nädalal kehtima hakanud seadusemuudatused laiendasid sellise nõudmise ka kindlustus- ja hoiustamistoodetele, mis sisaldavad investeerimisriski.
Kõigi investeerimisriski sisaldavate finantsteenuste pakkumisel tuleb finantsasutustel edaspidi hinnata nende sobivust konkreetsele kliendile, kirjutab finantsinspektsioon oma kodulehel. See tähendab, et kindlustusseltsil on investeerimisriskiga elukindlustuse ja krediidiasutusel investeerimishoiuse pakkumisel vaja eelnevalt läbi viia põhjalik kliendi hindamine.
Kliendi küsitlemise käigus hinnatakse, kas teenus sobib tema rahapaigutuse eesmärkidega. Riigikogu võttis eeltoodut sätestavad kindlustustegevuse ja krediidiasutuste seaduse muudatused vastu kuu aja eest 23. veebruaril, kehtima hakkas seadus möödunud nädalal, mil president selle välja kuulutas.
Kliendi sobivuse hindamise käigus peab teenuseosutaja muulhulgas hindama ja mõistma kliendi huvi, tema investeerimiseesmärke, riskitaluvust ja soovitavat investeeringu kestvuse aega. Samuti hõlmab see kohustust hinnata kliendi investeerimisalaste teadmiste ja kogemuste olemasolu, et selgitada, kas klient mõistab teenuse ostmisega kaasnevat riski.
Seni rakendus teenuse sobivuse hindamise kohustus vaid investeerimisteenustele, nüüd rakendatakse sobivuse hindamise kohustust ka sellistele kombineeritud teenustele, kus kindlustus-, panga- ja väärtpaberiteenused on olulisel määral läbi põimunud.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.