Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta turundustegu: eriline toode paneb endast rääkima

    Küsimustele vastab Leiburi juhatuse esimees Asso Lankots.
    Kas tiitel tuli üllatusena? See oli päris suur üllatus. Registreerusime konkursile üsna viimasel minutil. Aga võistluse progresseerudes enesekindlus natukene kasvas. Tundsime ennast kindlamana, kuna meil oli tervikkontseptsioon: toote nullist arendamine koos jõulise lansseerimisega.
    Auhinda võib nimetada Eesti turunduse Oscariks ja see on väga suur au, eriti meiesuguse äri puhul, kus tegu on kiiresti ringleva tarbekaubaga. Ega meie valdkonda selliseid auhindu eriti sageli ei tule, pigem teenuste ja interaktiivsete tegevuste valdkonda.
    Mis on Saib? See on kombinatsioon leivast ja saiast. Pagaritoode, mis on valmistatud 100% rukkijahust, samas on tal saia pehmus ja konsistents, mis oli kõige suurem tootearenduslik väljakutse. Tootearendus oli päris pikk, kestes üle kahe aasta ja hõlmates väga paljusid ettevõtteid. Vajadus tuli sellest, et rukkijahu toodete tarbimine on langev trend, pehmed saiatooted tulevad jõuliselt peale. Otsisime lahendust, kuidas teha rukkitoodet, mis oleks samas sama pehme ja lapsesõbralik kui sai.
    Kui pikk tootearendusprotsess tavaliselt on? Saibi puhul oli tegu tõelise innovatsiooniga. Üldjuhul kestab tootearendus neli kuni kuus kuud ideest kuni lansseerimiseni.
    Kuidas tootearendus Leiburis toimub? Meil on tootearendusrühmake, kes regulaarselt koos käib. Päris palju ideid tuleb väljastpoolt maja, näiteks tarnijatelt või messidelt. Tuleb improviseerida, innovatsioon ei toimu varasemaid uuringuid vaadates.
    Nimekonkursi korraldas reklaamiagentuur, kes valmistas ette pika nimekirja erinevatest võimalustest. Ja nende seas oli ka Saib.
    Kui oluline on koostöö reklaamiagentuuriga? Väga oluline, meil endal pole majas ei sellist ajalist ressurssi ega kompetentse. See on strateegiline turunduspartner, kes aitab mõelda ka raamidest väljaspool.
    Kui suure osa Saib teie müügist moodustab? Eestis toimuvast müügist moodustab ta rahas ca 10%, mis on uue toote jaoks väga hea tulemus. Ambitsioonid olid alguses väiksemad, tundus, et see on nišitoode, mida võib olla keeruline turundada, aga nimi oli toote üks tugevamaid väliseid tunnuseid, mis aitas seda üles töötada.
    Mis turunduses praegu töötab ja mis mitte? Teeme vähem tooteid, aga seda jõulisemalt neid lansseerime, tekkinud on rohkem läbimõeldust.
    Eestis on kommunikatsioon tootja ja tarbija vahel tööle hakanud. Saib vallandas positiivse tagasiside. Aga meile tuleb ka kriitilist tagasisidet. Kuna me toodame ka Soome turule, siis on näha, et soomlased on harjunud andma rohkem tootjale tagasisidet, aga ka Eestis hakkab see arenema.
    Saib oli tootearenduse mõttes tõsine ja aus toode, millel oli eriline nimi ja mille lansseerimiskampaania oli enam-vähem traditsiooniline. Võib öelda, et eriline toode ja nimi ning hea kättesaadavus tagasid selle, et see osutus väga edukaks. Ka meie kliendid ehk jaekaubandus võttis selle väga hästi vastu.
    Toote vastuvõtt oli nii hea, et kaks nädalat peale lansseerimise algust vähendasime massimeedia eelarvet, kuna toimus suust-suhu turundus: Saibist räägiti foorumites, blogides, uudistes jne. See oli meie jaoks märkimisväärne tulemus.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.