Kolmapäev 22. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eestlased käisid Lätis start-up-ärisid käivitamas

Indrek Kald 28. märts 2011, 15:13

Nädalavahetusel toimus Lätis esimene üritus sarjast Garage48, kus Eestist alguse saanud 48tunnise formaadi alusel töötasid 120 kolmest Balti riigist pärit programmeerijat, disainerit ja projektijuhti uute ideede ja veebiprojektide kallal.

Tegu oli esimese praktilise ettevõtlusega alustamist propageeriva üritusega Lätis. "Eestis on Skype'i ja Leedus Getjari näol olemas head eeskujud ning start-up-temaatika on populaarne juba paar viimast aastat. Lätis puudub sarnane rahvusvaheline edulugu ja uusi ettevõtteid tekib märgatavalt vähem," rääkis üks Garage48 asutajaist ja Riia ürituse korraldajaist Martin Villig.

Seetõttu leidis Garage48 kohalikus meedias, ülikoolides ja noorte inimeste hulgas väga positiivset tagasisidet ning vastukaja, märkis ta. Reedel pakuti Riia ürituse osalejate poolt välja 36 erinevat ideed, millest 17 leidsid meeskonna ja ehitasid töötava prototüübi.

Riia ürituse võitjaks valis rahvusvaheline þürii reisiplaneerimise teenuse nimega Planify. Eestlase Silver Hage poolt algatatud ideeks on luua veebiteenus ja mobiilirakendus, mis võimaldab mugavalt planeerida reise: valida sihtkohad, vaatamisväärsused, söögikohad ning süsteem tõmbab erinevatest allikatest kogu vajaliku info ja fotod ning laadib info kasutaja mobiiltelefoni.

Reisi ajal saab vaadata infot mobiiltelefonist ja andmesideks ei pea kasutama kulukat roaming-teenust. Lisaks on kohalikku elu tundvatel inimestel võimalik luua ja pakkuda teistele temaatilisi reisijuhte, näiteks Tokyo söögikohad, Tallinna vanalinna vaatamisväärsused, Londoni teatrid jms.

Þürii esimehe, ameerika riskikapitalisti Justin Wohlstadteri sõnul on reisiplaneerimise teenuse järgi karjuv vajadus, sest olemasolevad lahendused on aegunud ja väga ebamugavad. Esimest korda Balti riike külastanuna oli ta väga üllatunud meeskondade poolt nädalavahetusel loodud teenuste kõrgest tasemest. Lisaks Planifyle on ka mitmel teisel nädalvahetusel loodud teenusel potentsiaali rahvuvahelisel tasemele läbilöömiseks, kinnitas Wohlstadter.

Kokku panid ürituse toetajad draugiem.lv, Samsung, Skype, Tele2, Microsoft ja Accenture välja enam kui 30 000 euro väärtuses ergutusauhindu. Eriauhindu pälvinud teenused olid näiteks:

* Gocabbie.com - viib kokku inimesed, kes soovivad kuskile sõita ja autoomanikud, kes võiksid soovijaid väikese raha eest sõidutada.
* Mobideal.lv - mobiilirakendus, mis analüüsib kasutaja mobiilikasutust kõnede, andmeside ja SMSide osas ning pakub välja erinevate operaatorite poolt optimaalseima hinnapaketi. Rakenduse seest saab kohe esitada avalduse mobiilioperaatori või paketi vahetamiseks.
* Campalyst.com - pakub Facebooki fännilehe ja Google Analyticsi statistikat integreeritud kujul, mis võimaldab paremini hinnata sotsiaalmeedia kampaaniate ja tegevuste efektiivsust.
* Tickitin.com – teenus, mis võimaldab populaarsete kontsertide ja ürituste korraldajatel müüa pileteid dünaamilise oksjoni formaadis, kus pileti hind kujuneb nõudluse ja pakkumise käigus.

Järgmine Garage48 üritus toimub Tallinnas Ülemiste Citys 15.-17. aprillil. Projektijuhtide ja turundajate piletid on juba välja müüdud, kuid kohti on veel programmeerijate ja disainerite rollidesse, ütles Villig.

Garage48 üritusi korraldab Sihtasutus Garage48, mille eesmärgiks on ettevõtluse propageerimine Eestis, Põhjamaades ja Aafrikas. Käesoleval aastal toimub 15 Garage48 üritust, neist viis erinevates Aafrika riikides.

Lisaks opereerib sihtasutus koostöökeskust Garage48 HUB, mis on Tallinna kesklinnas asuv avatud kontor start-up- ning tehnoloogia valdkonna huvilistele.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
30. March 2011, 14:33
Otsi:

Ava täpsem otsing