Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toyota alustab taas Jaapanis tootmist
Jaapani suurim autotootja Toyota käivitab esmakordselt pärast maavärinat taas tehased Jaapanis. Alustatakse kahe komplekteerimistehasega ja siis, kui taastub autoosade tootmine, kasvatatakse kodumaist tootmist.
Need kaks autode kokkupanemise tehast toodavad hübriidmudeleid. Ettevõtte president Akio Toyoda ütles Jaapani majanduslehele Nikkei, et firma on seisnud üleilmse finantskriisiga vastamisi, kutsunud massiivselt sõidukeid tagasi ja on kogenud teisigi keerukaid olukordi, kuid rekordiline maavärin ja tsunami ületasid need kõik. 14. märtsil otsustati peatada täielikult tootmine Jaapanis.
Ettevõte tähistas punaste nõelakestega Jaapani maakaardil gruppi kuuluvad ettevõtted ja tarnijad, kellel oli probleeme.
Vaatamata Toyota Motori aktsia kukkumisele, ei ole see ikka odav. USAs sümboli all TM kaupleva Toyota Motori aktsia on aastaga langenud 1,1 protsenti. Aktsia hinna-kasumi suhe oi 20,9 , mis ei ole odav. Aktsia dividenditootlus oli 1,1 protsenti. Tokio börsil sümboli 7203 all kauplev aktsia on kukkunud aastaga 12,4 protsenti. Seal on aktsia hinna-kasumi suhtarvu näit 18,4. Ka see ei ole odav.
Võrdluseks näiteks Saksamaa autootja Volkswageni aktsia hinna-kasumi suhe on vaid seitse, mis on odav. See aktsia on aastaga tõusnud 49 protsenti. Aktsia dividenditootlus oli 1,5 protsenti. Jätame rahvaauto kõrvale ja vaatame BMW aktsiat. Baieri mootorivärgi aktsia hinna-kasumi suhe oli 11,6. Jälle palju madalamalt hinnatud kui Toyota. BMW aktsia hind on tänavu rallinud 69 protsenti ja ikka on madalamalt hinnatud.
Isegi Saksamaa autotootjate aktsiate korraliku tõusu järel on need madalalt hinnatud, mida aga ei saa öelda isegi langenud Toyota aktsia kohta. Milleks osta Toyota aktsiat, kui see on palju kallimalt hinnatud? Kes plaanib Jaapani ettevõtete ostmist ajendatuna sealsest kohutavast olukorrast, siis tasuks vaadata ja võrrelda Jaapani ettevõtteid konkurentidega välismaal. Kas ostumõte jääb jõusse?