Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Huvi internetipoodide vastu kasvab
"Elioni IT- ja tehnikakaupade jaemüük kasvas esimeses kvartalis võrreldes eelmise aasta sama ajaga üle 10 protsendi. E-poes oli see kasv kolm korda suurem ehk üle 30%," kommenteeris Elioni e-poe arendusjuht Jaanus Reinsalu. Ta täpsustas, et Elioni e-poes hakkas müük ülesmäge minema juba 2010. aasta maikuus.
Reinsalu märkis, et praegu on e-poe müügi osakaal kogu Elioni jaemüügis 18% ning 2012. aasta lõpuks plaanib ettevõtte osakaalu kasvatada 30%ni.
Logistika oluline. "Elioni e-poe käive ja kasutajate arv on kasvanud järjepidevalt alates sellest ajast, mil selle võimaluse oma klientide jaoks lõime. Usun, et võtmetegur on toimiv logistikasüsteem ning hea teenindus. Näiteks Tallinnas tehtud hommikuste tellimuste puhul on kliendil kaup õhtuks käes," lausus Reinsalu. Ta lisas, et enimmüüdavad kaubad Elioni jaeäris on sülearvutid ja telerid.
Raamatukaupluse Krisostomus OÜ omaniku ja juhatuse liikme Margus Pau sõnul kasvas selle aasta alguses jaemüük interneti teel võrreldes eelmise aasta algusega 34%.
Internetis tutvumisvõimalus. Raamatukauplus Krisostomus OÜ tegeleb üle kogu maailma väljaantud raamatute tarnimisega Eestisse. "Selle poolest on meie internetipood eriline. Meie raamatute tellijad on suured teadusraamatukogud, ülikoolide raamatukogud ja erakliendid, kes on tudengid ning kõrgharidusega spetsialistid," rääkis Pau. Tema sõnul on interneti teel ostmise eelis see, et paljudel raamatutel on internetis üleval näidisleheküljed, kus saab raamatutega tutvuda. "Samuti on mugavus, et meie saadame raamatud tasuta kohale ," sõnas Pau.
Konkurentsi jagub ka siin. Pau arvates interneti teel raamatute jaemüük kasvab. "Meie oht on muidugi välismaa konkurendid, näiteks Amazon. Võime neile oma kliente kaotada," rääkis Pau.
Anttila ASi tegevdirektori Tauno Tuula sõnul on nende klientide trend selline, et ostetakse seda, mida vaja on. "On see siis muruniiduk, mopeed või teksapüksid, aga kampaaniakaubad enam ei müü, kliendid on muutunud asjalikuks," nentis Tuula.
Tuula sõnul läks ka nendel selle aasta algus võrreldes eelmise aasta algusega kõvasti paremini. Kuna ettevõte on börsifirma, ei soovinud Tuula numbritest rääkida.
Postimüügi osatähtsus väike. Tuula lisas, et interneti- ja postimüügi eelis on see, et näiteks kui inimene elab Kihnu saarel, on väga tülikas sõita Tartusse, selleks et vaadata muruniidukit.
Tuula täpsustas, et Eesti jaemüügis peaks interneti ja posti teel müügi osatähtsus olema umbes 1-1,4%, mis on neli korda väiksem kui mujal maailmas. "Soomes käib 4%, Saksamaal 7% ja Ameerikas 20% jaemüügist interneti ja posti teel. Meil tuleb pingutada, et võita inimeste usaldus," märkis Tuula.
TNS Emor korraldas selle aasta jaanuaris-veebruaris uuringu internetist ostmise kohta. Küsitlesime 1522 elanikku vanuses 15-74 aastat.
Uuringu käigus selgus, et Eestis on internetist midagi (kaupa, teenust) ostnud 45 protsenti kasutajaid, vähemalt korra kuus ostab iga viies 15-74aastane inimene.
Enamik ostjaid on kuni 39aastased, eestlased, tallinlased ja kõrgema sissetulekuga.
Mitte-eestlastest on internetist kaupa või teenust ostnud vaid iga kolmas.
Viie aastaga on internetist ostnute hulk kasvanud 4,5 korda.