Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kujunda ise kutse
Kommentaar
Üks kutse ei sobi kõigile sündmustele
Kui üks asi peab kõlbama kõigeks, siis ta tõenäoliselt jääb iga eraldi sündmuse jaoks lahjaks ning ei täida oma eesmärki. Kui tõesti tahta, et inimesed kohale tulevad, on oluline panustada mitte ainult üritusse endasse, vaid ka kutsesse.
Ma ei pea mõistlikuks tellida ühtset kujunduse põhja või trükitud kutsekaarti, mis peaks iga ürituse jaoks sobima. Sellised kutsed võivad tihti lihtsalt sahtlipõhja vedelema jääda. Seega võib kutse hinnaklass olla väga erinev, olenevalt sellest, kas kutse saadetakse e-postiga, tavalise postiga või hoopis toimetatakse kohale kulleriga.
Oleme teinud näiteks kutse Lavazza kohvikoolitusele, mis on saadetud Lavazza kohvitassi ning kohviubadega. Märtsi lõpus kutsus Viasat oma kevadhooaega tutvustavale üritusele, mis toimus Coca-Cola Plazas, spetsiaalselt neile kujundatud popkornikarbiga, kus oli ka popkorn sees.
Loomulikult ei pea kutse alati olema mingi "asi", vaid väga hästi võib toimida ka e-posti teel õiges sõnastuses ja kujundusega või posti teel saadetav kena kutse, aga põhireegel on ikkagi see, et kutse teha vastavalt ürituse olemusele.
On võimatu anda vastust, kui palju üks kutse maksab, sest kutse tuleks ikka alati teha konkreetsele üritusele vastav.
Väga lihtsalt öeldes sõltub kutse hind kujundusest, paberist ja kogusest. Soodsam on kindlasti lihtne paber, standardne mõõt ja selline kujundus, mida saaks erinevateks sündmusteks kasutada. Kahjuks annab selline kutse vähem edasi ürituse ideed, eripära ja emotsiooni.
Ümbrik kergitab hinda. Kutse hinnale lisandub saatmise ja ümbriku hind, mis samuti võib olla spetsiaalselt ürituse tarbeks kujundatud. Elu on näidanud, et enamasti on ümbrik esimene ja võib juhtuda, et kutse ise teine asi, mis prügikasti poole lennutatakse. Hinda tõstab veel mitmekeene tekst.
Millist paberit kasutada? Ka paberi osakaal on hinnakujunduses suur, kindel variant on kasutada kvaliteetset kartongi, efektsema tulemuse saab eripaberi kasutamisel. Millist paberit kasutada, sõltub väga palju kujundusest. Ei ole mõtet valida eripaberit, kui on soov esikaas lamineerida; ei ole mõtet kasutada katmata reljeefset paberit, kui soov on kasutada kohtlakki. Käsitööpaberid ei ole mõeldud kasutamiseks ofsettrüki jaoks, küll saab mõningatele teha siiditrükki.
Alati võib kasutada kõrgekvaliteedilist Invercoate Creatot, mis on mõlemalt poolt kaetud ja mille peal kõik trükitehnikad väga hästi välja tulevad. Paberi valikul peab olema tihe koostöö disaineri ja tootja vahel, et lõpptulemus oleks kindlalt see, mida oodatakse.
Kogus määrab palju. Ülimalt suure mõjuga kutse hinnakujundaja on kogus. Kui tegemist on eriti eksklusiivse üritusega ja kutsutuid ongi vaid 25, on raske hinnaga mängida. Sellist kogust võibki otsast lõpuni käsitsi teha, saab eksklusiivsema maitse juurde ja hind ei kannata kriitikat.
Autor: Triin Toome