Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volkswageni aktsia on odav

    Äsja 50aastast tähtpäeva tähistanud Saksa rahvaaktsia Volkswagen võiks pakkuda ostuhuvi, kuna on hinna-kasumi suhtarvult soodsalt hinnatud.

    Kõigepealt – Volkswagenil on kahte tüüpi aktsiad, lihtaktsiad ja eelisaktsiad. Viimaste eelis on mingil põhjusel see, et neile on makstud aastatel 2007–2010 0,06 eurot lihtaktsiast suuremat dividendi.
    Volkswageni aktsia hinna-kasumi suhe on 7,5. Suurem asi dividendiaktsia praeguselt hinnalt see ei ole. Lihtaktsiale on dividendiettepanek 2010. aasta eest 2,20 eurot ja eelisaktsiale 2,26 eurot aktsia kohta, mis teeb dividenditootluseks 1,9–2,0 protsenti.
    2011. aastaks prognoosis ettevõte mullusest enam müüdud sõidukeid. Ka käive ja ärikasum peaksid ületama mullust tulemust. Positiivse mastaabiefekti juures mõjuvad negatiivselt volatiilsed intressimäärad ja valuutakursside kõikumine ning toorainete hinnad.
    Ettevõte esitas ambitsioonikat 2018. aasta strateegiat, kus eesmärk on tõusta majanduslikus ja ökoloogilises mõttes liidriks.
    Üleilmne autoturg peaks kasvama 2010. aasta 71,9 miljonilt sõidukilt 2018. aastaks 100,9 miljonile sõidukile ehk 40 protsenti. Sellest 29 miljonist täiendavast autost peaks IHS Global Insighti prognoosi kohaselt müüdama Hiinas 9,9 miljonit, Volkswagen on aga Hiinas väga tugevalt kanda kinnitanud.
    Viis aastakümmet börsil
    Volkswageni aktsia läks börsile 7. aprillil 1961.  Aktsia tõusis kiiresti 350 Saksa margaselt emissioonihinnalt 750-le margale. Kes toona ostsid aktsiat 350 Saksa marga eest, on läbi kahe aktsiaspliti 20 lihtaktsia omanik, mille turuväärtus oli umbes 2200 eurot ning dividenditulu on saadud 570 euro ringis.
    Riskifondidest spekulantidele on Volkswageni aktsia sõimusõna. 2008. aastal, kui börsid elasid läbi krahhi, rahaturud seiskusid ja kardeti majanduslike õudusunenägude täitumist, kukkusid autotootjate aktsiad. Volkswageni aktsia langes vähe. Fondijuhid leidsid, et aktsiaturgude kukkudes on Volkswageni oma nagu valge vares ning seda müüdi massiliselt lühikeseks, lootes need hiljem odavamalt tagasi osta. Majanduskrahh ei saa ju hästi autode müügile mõjuda.Tuli pommuudis, et Porsche on kaudselt omandanud 74,1protsendise osaluse Volkswagenis.
    Üleilmse aktsiakrahhi aegu, kus valitses tõusvate aktsiate puudus, tõusis Volkswageni aktsia hind kahe päevaga 210 eurolt enam kui tuhandele eurole. Alam-Saksimaa liidumaal oli 20,1protsendine osalus, mistõttu vabades kätes oli vaid 5,8 protsenti aktsiatest. Riskifondid olid aga müünud lühikeseks 12 protsenti Volkswageni aktsiatest ehk palju rohkem, kui neid olnuks võimalik turult kokku osta.
    Hetkeks maailma kõige väärtuslikum
    Ühel heal päeval oli Volkswagen hetkeks maailma kõige väärtuslikum kompanii turuväärtusega 240 miljardit naela, kirjutas The Telegraph.Fondidele siiski halastati ja anti võimalus osta tagasi rohkem aktsiaid, kui oli vabades kätes. Ühel või teisel põhjusel näitab finance.yahoo jätkuvalt ettevõtte turuväärtuseks 257 miljardit eurot, mis näib ulmeline. Kalkuleerisin ja võrdlesin arvutust Bloombergi, Reutersi ja Saksa ärilehe Handelsblatti andmetega, ettevõtte turuväärtus on siiski vaid 52,5 miljardi euro kandis (lihtaktsiad ja eelisaktsiad kokku).
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.