Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti aken Euroopasse on üha laiemalt avanemas

    Möödunud aastal sai lennundusest meie kõigi ühisasi. Keskmisest rohkem kõneldi transpordiühendustest Euroopaga ning vajadusest aken Euroopasse lahti hoida.
    Läbivaks teemaks kujunes ka Estonian Airi omandisuhe ja roll Eesti transpordisektoris. Aastaga on olukord Eesti lennunduses märgatavalt paranenud ja olen kindel, et asjade sellisel käigul on püsiv iseloom.
    Selle aastga esimesed kuud tõid Tallinna Lennujaamale juurde neljandiku võrra reisijaid. Sarnast kasvu, eriti lendamise madalhooajal, ei mäleta ammusest ajast. Ootuspäraselt kujunes suurimaks reisijate arvu kasvumootoriks odavlennufirma Ryanair, kes on toonud siia hulgaliselt välisturiste ning kelle teenuse katsetavad ära ka paljud eestlased.
    Mõistagi ei ole Estonian Airil mingit mõtet ega võimalust konkureerida odavlennufirma hindadega, küll aga pakume klientidele seda, mis on meie tugevus - mugavad ja ajasäästlikud lennuühendused Euroopa põhilennujaamadesse.
    Järjest rohkem keskendume lennuvõimaluste arendamisele koostöös tugevate rahvusvaheliste partneritega. Viimane uudis on siin koostöö Brussels Airlinesiga, kellega on võimalik Brüsseli lennujaamast edasi lennata arvukatesse sihtkohtadesse üle terve Euroopa.
    Milline on Eesti rahvusliku lennukompanii positsioon uuenevas turuolukorras? Kindlasti näeme konkurentsi süvenemises positiivset mõju. Olukorras, kus Leedu rahvuslik lennukompanii on kaardilt tõrjutud ning Lätis süvenevad segadused lennundusäri ümber, on Estonian Airi tulevikuvaade muutunud üha klaarimaks.
    Selgus omandisuhtes, strateegiliste eesmärkide fikseerimine, rahvusvaheline koostöö koodijagamisel SASi ja KLMiga, uuenevast lennukipargist tulenevad võimalused sihtkohtade ja lennugraafiku tihendamise näol on muutnud Estonian Airi Balti riikide üheks elujõulisemaks lennufirmaks.
    Oleme vältinud suuri ja kõlavaid lubadusi ning meie valitud konservatiivsem joon on osutunud pikemas ajakavas igati tõhusaks.
    Estonian Air lähtub oma tegevuses Eesti turu vajadustest ja selle fookuses on omakorda tööreisija, kellele pakume võimalust lennata otse või ühe ümberistumisega kõikidesse Euroopa suurematesse ärilinnadesse. Vaatamata suurenevale konkurentsile ja turul toimunud muutustele on meiega töö eesmärgil lendavate reisijate hulk jäänud samaks, küll on toimuv mõnevõrra mõjutanud puhkuse eesmärgil reisivaid kliente, kes on reeglina ka hinnatundlikumad.
    Võimalust lennata Tallinnast kõigisse olulisematesse Euroopa ärikeskustesse ja tagasi ühe päeva jooksul näeb ette ka hiljuti ametisse astunud valitsuse koalitsioonileping. Lennuühendusest on kujunenud äritegevuse üks olulisemaid eeldusi ning rahvusliku lennufirma roll on toestada Eesti majanduskeskkonda.
    Julgen väita, et mida aeg edasi, seda enam laguneb müüt lennuühenduste ja -tiheduse ebapiisavusest. Oleme kahekordistanud nii Brüsseli kui ka Londoni lendude hulka ning suurendanud Moskva ja Amsterdami lennusagedust vastavalt viiele ja seitsmele päevale nädalas.
    Sama oluline kui tööreisija on meile teenuse kvaliteeti hindav eestimaalasest puhkusereisija. Oleme pikendanud hooajaliste lendude perioode ning sarnaselt eelmiste suvedega saab nüüd taas lennata Tallinnast Nice'i, Milanosse, Barcelonasse, Berliini ja Pariisi.
    Lisaks oleme koostöös omavalitsustega aktiivselt tegutsenud Lõuna-Eesti klientide reisimugavuse tõstmise eesmärgil. Vaid mõned nädalad tagasi alustas Tartu-Tallinna liin, mis võimaldab Lõuna-Eesti elanikel jõuda ühe päeva sees kohtumisele mõnes Euroopa suurlinnas ja hilisõhtuks tagasi koju.
    Tallinna on saabunud ja siin uusi sihtkohti avanud kümned lennufirmad, kuid sel aastal oma 20. sünnipäeva tähistav Estonian Air on ainus, kes on kahe kümnendi jooksul püsima jäänud.
    Kuigi oleme riigifirmadest ainus täiesti vabal turul ja konkurentsitingimustes tegutsev ettevõte, pole me lähtunud ainult kitsastest ärihuvidest, vaid hoidnud kõigi olude ja võimaluste kiuste Eesti inimestele ühendused Euroopaga lahti.
    Aken on tõepoolest praegu rohkem avatud kui kunagi varem ning lennureisijad on seda märganud.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.