Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki kahjum vähenes

    Tulemused vastasid juhtkonna ootustele. Juhtkonna hinnangul on kontserni 2010/2011. aasta majandusaasta esimese kuue kuu tegevus olnud hea ning ettevõte liigub tulemuste paranemise suunas, teatas ettevõte.
    "Kokkuvõttes võib Tallinki tulemusi pidada heaks," võttis kokku Swedbanki Balti aktsiaanalüüsi juht Pertti Rahnel. "Kahjum, mis oli samas suurusjärgus meie prognoosiga, oli täiesti ootuspärane, sest teine kvartal on Tallinki jaoks sesoonselt kõige nõrgem. Tegelikult pole sel perioodil suudetud kasumit teenida IPOst saadik."
    Swedbanki analüütiku jaoks oli müüginumber muljetavaldav - ootusi ületati 8 miljoni euro võrra. See tulenes eeskätt prognoositust suurematest pardakulutustest ja piletitulust. Ilmselt kajastub tugevas käibenumbris üldine trend, et inimesed on taas valmis rohkem kulutama meelelahutusele, sealhulgas reisimisele.
    Väga korralik käibe kasv. Rahnel peab positiivseks ka eelmise aasta sama kvartaliga võrreldes oluliselt paremat brutomarginaali, mis saavutati hoolimata kütusehindade märgatavast tõusust. "Kütusehinnad on kindlasti endiselt Tallinki jaoks üks võtmeprobleeme, ent praeguste naftahindade juures usume, et meie 2010/2011 finantsaasta kasumiprognooside täitmine on täiesti realistlik. Ootame häid tulemusi ka kolmandas kvartalis - aastases võrdluses võib mõju avaldada küll 2010. aasta väga tugev märtsikuu," lisas ta.
    LHV Panga analüütiku Nils Vaikla sõnul paistavad Tallinki teise kvartali tulemused eelkõige silma väga korraliku käibe kasvu poolest. "Tallinki peamised laevaliinid ja ärisegmendid on viimaste kvartalite jooksul näidanud aina paremaid tulemusi, mistõttu optimaalse laenukoormuse saavutamine ning dividendide maksmine tundub lähiaastate perspektiivis saavutatav," märkis Vaikla.
    Tallink kannatab viimaste aastate kõrgtasemele kerkinud nafta hinna tõttu, mis on ettevõtte kütusekulu suurendanud võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga ligi 6 miljoni euro võrra, jätkas Vaikla. Siiski on kütuse kallinemise negatiivsed mõjud taandunud tugeva käibe kasvu ees, mille tulemusena Tallinki EBITDA marginaal tõusis 10 protsendini, kuid jäi LHV oodatud marginaalile 5 protsendipunktiga alla.
    Enim avaldas tulemustele mõju kütusekulude suurenemine teises kvartalis 5,8 miljoni euro ehk 23 protsendi võrra eelmise majandusaasta sama perioodiga võrreldes. Mahtude ja käibe kasv oli suurim Eesti-Rootsi ja Läti-Rootsi liinidel. Sarnaselt möödunud majandusaastale ei toimunud madalhooajal (jaanuar-veebruar) tegevust kahjumlikul Soome-Saksamaa liinil. Sel perioodil olid liinil sõitvad laevad hoolduses. Tallink sõidab Soome-Saksamaa liinil 2011. aastal aprillist kuni augusti keskpaigani. Pärast kõrghooaega prahitakse laevad Superfast VII ja Superfast VIII Stena Line Ltd.-le vähemalt kolmeks aastaks.
    Dividendid terendavad. Tallink soovitab saavutada optimaalset laenukoormust, et maksta dividende. Kui senine strateegia oli põhiosas kasumlikkusele suunatud, siis uus täiendus panustab rohkem aktsionäridele suunatud väärtustele. Nüüd lisati ettevõtte strateegiasse punkt, mis puudutab optimaalset laenukoormust dividendi maksmiseks. Juhtkonna nägemusel võiks Tallink Grupi netovõla suhe EBITDAsse olla 5kordne või alla selle ning omakapitali suhe varadesse ligi 40%.
    "Eesmärk on antud indikaatorite näol olemas. Iga kvartaliga oleme sellele lähemale jõudnud," ütles Tallink Grupi investorsuhete juht Harri Hanschmidt. "Konkreetset ajahetke ei ole määratud."
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Raadiohitid: kinnisvara- ja ehitusturu elavnemiseks kulub aastaid
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Turu elavnemine on ilmselt aastatepikkune lugu, rääkis Merko eksjuht Andres Trink nädala kuulatuimas saates “Kuum tool”. Huviga kuulati ka podcaste, mis keskendusid eri nurkade alt investeerimisele.
Balticconnector läheb uuel nädalal taas tööle
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.
Tegevused Balticconnectori kasutuselevõtuks on edenenud plaanipäraselt ning mere- ja maismaaosa taasühendamise tööd Eestis ja Soomes viidi lõpule edukalt, selgub pressiteatest.