Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Küsitlus
Meie jaoks oli kahtlemata tähtis nii grupisisese tunnustuse kui ka Eesti logistikateo auhinna pälvinud internetipõhise logistikalahenduse väljatöötamine ning eraisikutele paindliku kättetoimetamisaja ja aadressi valiku võimaldamine.
Väga hästi on kliendid vastu võtnud internetipõhise tellimuste haldamise süsteemi www.pakivedu.ee.
Enam kui kolmandik tellimustest vormistatakse veebi vahendusel.
Kullerteenuse turg kasvab/kahaneb võrreldes sisemajanduse kogutoodangu muutusega üldjuhul kaks korda. Seega võib kõigi eelduste kohaselt 2011. aastal oodata pakiveomahu kasvu 6-8%.
Usutavasti elavneb sel aastal ka sisetarbimine ja see veab kiiremale kasvule firmalt firmale saadetavate pakkide veomahu. Loodetavasti jätkub väliskaubanduse edulugu ning seeläbi näitab kiiret kasvu ka DPD pakiveomaht Euroopa suunas.
Eesti Posti olulised uued teenused kullerteenuste turul olid jaeklienditeenused veebi vahendusel ja Balti riikide põhine kullerteenus ELS Baltic, mille raames saab klient pakke Lätti ja Leetu saata ning tellida nendest riikidest kauba toimetamise Eestisse ilma lisatasuta.
Kullerteenuste pakiveomahule prognoosime 2011. aastal mõõdukat kasvu, hinnanguliselt 5-10%.
Samuti oleme arvestanud teatud mahu liikumisega nii kanalite kui ka teenuseosutajate vahel seoses Eesti Posti käivitatava pakikapiteenusega.
Möödunud aastal arendasime oma pakiveoteenust kliendile mugavamaks. Lepime saadetise üleandmise aja kliendiga kokku ning võimalusel viime paki kohale kliendile sobival ajal.
Peale Tallinna, Tartu ja nende lähiümbruse pakume kiirteenust ka Narvas ja selle lähiümbruses. Kõikide nende muutustega seoses oleme laiendanud oma laopinda.
2010. aastal suurenes G4Si pakiveomaht 25%, kuid käibe kasv nii suur ei olnud. 2011. aastal prognoosime 20%-list käibe kasvu.
Usun, et järjest rohkem hakatakse tähelepanu pöörama B2C- ja C2C-teenusele ning tellimise mugavusele ja kiirusele.
Laiendasime oma pakiautomaatide võrku, mille tulemusena on nüüdseks üle Eesti 46 SmartPOSTi iseteeninduslikku pakiautomaati. Oleme esindatud kõigis suurtes linnades ja maakonnakeskustes.
Sellel aastal muutub SmartPOSTi pakiautomaadivõrk rahvusvaheliseks. Alates aprillikuust avati SmartPOSTi automaadivõrk Soomes Helsingi piirkonnas.
Lähema paari kuu jooksul avaneb võimalus hakata pakke saatma Eesti SmartPOSTi pakiautomaadist Soome SmartPOSTi automaati ning vastupidi.
Usun, et tänavu SmartPOSTi pakimahu ja müügi kasv jätkub. Konkurents tiheneb, aga SmartPOSTi teenus jääb soodsaimaks pakiteenuseks Eestis. Eesmärk on pakimahu kahekordistamine. Aasta lõpuks loodame saavutada 35%-lise turuosa eraisikute postipakiturust.
Autor: ÄP