Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudteekoridor muutub majanduslikult vajalikuks

    Suur osa kaubast liigub seni veel maanteedel. Raudtee on maanteevedudele sobiv alternatiiv, kuna pikkadel vahemaadel on raudteevedu odavam. Teine põhjus raudteekoridoride arendamiseks on asjaolu, et IMO otsuse kohaselt peavad Läänemerel, Põhjamerel ja Inglise kanalis sõitvad laevad hakkama alates 2015. aasta algusest suure väävlisisaldusega laevakütuse asemel diislikütust kasutama. Arvatakse, et selle tulemusel tõusevad merevedude hinnad piirkonnas märkimisväärselt.
    Transpordikulu kasv võib endaga kaasa tuua osa riikide eksporditööstuse konkurentsivõime vähenemise. Hea näide on meie naaber Soome, kus pea kogu eksportkaup veetakse välja üle Läänemere. Seega oleks põhja-lõunasuunaliste Baltikumi läbivate kaubamagistraalide väljaarendamisest ja kasutamisest huvitatud meie endi kõrval ka mitu Soome majandusringkonda.
    Põhja-lõunasuunaline hästi toimiv raudteekoridor on seega kindel alternatiiv toimetada keskkonna- ja kulusäästlikult kaup Euroopasse ja sealt siiapoole. Rail World Groupi arendatava põhja-lõunasuunalise konteinerirongi erinevad lülid on ro-ro- või kon-ro-laevade liikumine Soome ja Eesti vahel, riigi omanduses olevate raudteeettevõtete ühistöö Eesti ja Šeštokai vahelisel lõigul, konteinerite ümberlastimine 1435 mm ja 1520 mm vagunitesse Šeštokais ja eraomanduses olevate raudtee-ettevõtete koostöö Šeštokai ja Viini vahelisel lõigul.
    Peale põhja poolt tuleva huvi on oluline ka Lõuna-Euroopa riikide huvi liigutada oma kaupu sama transiidikoridori kaudu ja Šeštokai jaama vabad võimsused. Slawków ja Šeštokai on peamised selle koridori põhja suunduva haru ristteel asuvad punktid, kust kaubad liiguvad edasi Ukrainasse ja Venemaale. Šeštokais saaks kaupa käidelda 200 TEUd päevas, praegu kasutab jaam umbes 60% oma võimsusest. Leedu raudtee hinnangul oleks veomahtu võimalik 2012. aastaks 3,5 miljoni tonnini kasvatada.
    Põhja-lõunasuunalise koridori lõunasse suunduva haru ristumiskoht on Viin. Sealt võivad kaubad liikuda edasi Itaaliasse, Balkani riikidesse ja Türki. Viini sadam käitleb aastas umbes 12 miljonit tonni kaupa. Sellest 50% liigub mööda maanteid, 35% raudteel ja 15% jõetranspordiga. Viinist liiguvad konteinerirongid Euroopa tähtsamatesse sadamatesse - Hamburgi, Bremenhavenisse ja Rotterdami ning teistesse Ida-Euroopa jaotuskeskustesse (Bratislavasse ja Budapesti). Viini soodne asukoht - 2000 km Mustast merest ja 1500 km Põhjamerest - annab eelise olla multimodaalne logistikakeskus, mis ühendab endas maantee-, raudtee- ja meretranspordi kombineeritud võimalused. Tänu 1992. aastal valminud Reini-Maini-Doonau kanalile toimib Viini sadam ka ida-läänesuunalise hub'ina, mis võimaldab kaubaomanikele pääsu 700 miljoni tarbijani.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.