Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ulmeliste sõidukite asemel ootab ees energia efektiivsem kasutamine. Tulekul on hübriidtehnoloogiad

    Transpordisektorile seatakse üha enam piiranguid ja nõudeid nii keskkonna, tööaja kui ka liikumisvõimaluste vallas. Siiski pole mõtet oodata lendavaid sõidukeid ja ulmelisi lahendusi. Utoopilistest transpordikeskkondadest on tähtsam energia efektiivne rakendamine.
    Mõistlik ja säästlik ressursside kasutamine aitab kasvava rahvastiku ja piiratud ressurssidega elukeskkonna maakeral meeldivaks ja jätkusuutlikuks muuta. Volvo on identifitseerinud kolm peamist probleemi, millega peab tegelema normaalse elukeskkonna säilitamiseks: heitgaaside mõju, ressursside piiratus ja kliima soojenemise kiirenemine. Euroopa Liidus ennustatakse, et järgneva 15 aasta jooksul kasvab transpordisektor tulenevalt paranevast elatustasemest 50%. Kasv toimub peamiselt veokite arvel, kuna tegemist on kõige paindlikuma transpordilahendusega, aga see tuleb saavutada koos rangemate keskkondlike normide ja intermodaalsusega.
    Eksisteerivad lahendused ja suurem transpordivajadus toovad kaasa intermodaalsuse tähtsustamise, parema koostöö erinevate transpordiliikide vahel ning pikemad ja raskemad veokid. Arvestades sellega, et 20 aastat tagasi oli ühe veoki emissioonide hulk sama suur kui tänapäeva 100 veokil, siis samalaadne areng jätkub ka tulevikus. Veidi ulmelisemalt mõeldes oleks keskkonnasääst märgatav juba vanade sõiduvahendite likvideerimisel ja uutega asendamisel, kuid seda muidugi mitte ainult kommertstranspordis, vaid laiemalt.
    Peamise kasutatava kütuse puhul lähitulevikus muutusi ei tule. Selleks jääb ikka diislikütus. Ekspertide sõnul saab toornafta otsa ja tulemusena tõuseb kütuse hind. Mis juhtub? Kord on dramaatiline tõus juba toimunud, aga see ei muutunud midagi. Keskmise tarbekauba hinnas on transpordikulu osakaal vaid 3% ja kütuse osakaal selles omakorda kolmandik. Kui kauba maksumus kokkuvõttes protsendi võrra suureneb, siis ei ole mõju lõpptarbijale eriti suur.
    Küsimus on pigem selles, kuidas me toornaftat kui piiratud ressurssi kasutame? Olemasolevate lahenduste energia efektiivsem kasutus on üks võimalus pikendada lõppevate kütuste jätkuvust.
    Volvo veokijuhtide koolitusprogrammi abil saab kütusekulu ligikaudu 10 protsenti vähendada, piiratud määral (5-10%) biokütust lisandina kasutades veel 10%. Samuti levivad hübriidtehnoloogiad. Tegemist on efektiivse ja keskkondlikult jätkusuutliku lahendusega, kus on kokku viidud elektri- ja diiselmootori parimad omadused. Hübriidsõidukid on puhtamad ja vaiksemad ning märgatavalt kliimaneutraalsemad kui praegused üldlevinud mootoritega autod. 5-10 aasta pärast, kui akude tehnoloogia on edasi arenenud, muutuvad hübriidlahendused konkurentsivõimelisemaks. Hübriidlahenduste abil on võimalik energia kasutamise efektiivsust kütusekulu vähendamise kaudu suurendada (kuni 20%).
    Utoopilised ideed lendavatest autodest ja veokitest ei paku kahjuks lahendusi lähitulevikus kasvavale transpordisektorile. Uute infrastruktuuritüüpide loomisest tähtsam on leida eksisteerivatel infrastruktuuridel põhinevaid kliimaneutraalseid lahendusi, mis muudaks meie ümbritseva keskkonna jätkusuutlikuks ja meeldivaks elukohaks.
    Autor: Lennart Pilskog
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.