Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Disain ei taga müügiedu, küll aga arendab toodet

    Tootedisain teenib tööstuses peamiselt klassikalise tootearenduse eesmärki, disainitoodete väljatöötamisel pööravad firmad tähelepanu pigem kvaliteedile ja funktsionaalsusele, disaini enese rõhutamine pole ostjate võitmisel kuigi oluline.

    Tööstusettevõtete huvi disaineri palkamise ja oma toodete senisest ulatuslikuma disainimise vastu ehk küll suureneb, paraku tunnistas ka Eesti Disainerite Liidu esimees Ilona Gurjanova, et reaalsete viljakate suheteni, kus rakendatakse erinevaid disainivaldkonnast punguvaid võimalusi, jõutakse siiski haruharva.Siiski leidub ka meil ettevõtteid, kes on disaini pikaajaliselt ja teadlikult kasutanud ning sidunud selle nii oma identiteedi kui tooteloome kultuuriga, märkis Eesti Kunstiakadeemia tootedisaini osakonna juhtaja professor Martin Pärn.Valdkondade kaupa võttes on disaini kasutamisele lähemal ettevõtted, kes pakuvad tarbe- ja sisustuskaupu, kuid avastamisevaru on nii elektroonika- kui masinatööstuses ja samuti teenindussfääris ja ühiskondlikus sektoris.
    AS Balteco peadirektor Lars Sumbergi sõnul on nii hästi kui halvasti disainitud toote valmistamisel tootmise otsekulud tegelikult samasugused.„Kõik hästi müüv ja tarbija silmis väärtuslik „tavakraam“ on kindlasti ka kellegi poolt disainitud,“ ütles ta. „Edukuse aluseks on kestvustoodetel kindlasti enne kõike hea funktsionaalsus ja disain.“
    ASi Jalax tegevjuhi Laur Lubja sõnul on ilmselge, et kui tegemist on ikka disainitud tootega, on kindlasti võimalik küsida turult märksa suuremat hinda kui lihtsa toote eest.„Meiegi tootsime varem oma brändi all disainmööblit ning ka hetkel pakume klientidele tootmiseks vajalikku nõustamist ehk siis tootmistehnoloogilisi lahendusi, mida ju võiks võrrelda tavatoote disainiga,“ selgitas Lubja. „Kliendid on nõus nutikamate ja paremate lahenduste eest rohkem tasuma.“
    Mööblidisainer ja OÜ Explorandes omanik Janno Roodi leiab, et Eesti mõistes ei maksa disain midagi. „Oma kogemusest ütlen, et disain maksab ainult siis, kui sellel on maineka disaineri nimi,“ leiab ta. „Eestis antakse disain nii-öelda kauba peale – näiteks kui ma kellelegi köögimööbli disainin, siis ma ei saa selle eest lisaraha küsida, vaid olen rõõmus, kui ta selle mööbli minu käest tellib.“
    Tervet artiklit tööstusdisaini tähtsusest ja kohast tootearenduses saab lugeda 14. aprilli Äripäeva tööstuse rubriigist.
  • Hetkel kuum
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Investorite kunagine lemmikaktsia on vajunud sügavale sohu Analüütikud hindavad, kas tegemist on ostukohaga
Koroonaajal suure edu saavutanud Pfizer on nüüdseks kaotanud üle poole oma tippväärtusest. Analüütikud selgitavad, kas languse taustal võiks terendada ostukoht.
Koroonaajal suure edu saavutanud Pfizer on nüüdseks kaotanud üle poole oma tippväärtusest. Analüütikud selgitavad, kas languse taustal võiks terendada ostukoht.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.