Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
LHV: hinnang Tallinki tulemusele on negatiivne
Tallinki teise kvartali käibekasv oli märkimisväärne ning üldjoontes prognoosidele vastav, kirjutas LHV Tallinki tulemusi kommenteerides analüüsis.
Tänu müügikäibe tõusule paranes võrreldes eelmise aastaga oluliselt Tallinki kasumlikkus. Kallinev kütuse hind tõstab ettevõtte kulubaasi, kuid seni on nafta kallinemise negatiivsed mõjud taandunud tugeva käibekasvu ees ning kasumlikkusele tõsist ohtu ei sea. Küll aga olid kõrgemad kütusekulud peamiseks põhjuseks, miks Tallinki teise kvartali EBITDA ja puhaskasum jäid meie prognoosidele alla. Siiski tuleb meeles pidada, et teine kvartal on ajalooliselt olnud Tallinki jaoks aasta nõrgim, mistõttu põhifookus on neljanda kvartali tulemustel. Tunneme ennast praeguse finantsaasta käibe ja kasumiprognooside valguses kindlana ja usume, et need on saavutatavad.
Tallinki teise kvartali tulemused vastasid käibe osas üldjoontes meie ootustele, kuid kasumlikkus oli prognoosidest siiski madalam. Tallinki müügikäive kasvas aastaga 19% 188,8 miljoni euroni. Käivet kasvatas reisijate arvu märkimisväärne 23%-line ja kaubaveo mahu 19%-line suurenemine.
Tallinki peamiste ärisegmentide, piletimüügi ja restoranide & poodide, käibekasv oli korralik tõustes aastaga vastavalt, 19% ja 23%. Pardamüügi tubli kosumine vihjab meie hinnangul viimase aja edukale turundustegevusele ning asjaolule, et reisijate arvu kasv avaldub otseselt kõrgemates käibenumbrites. Kaubaveoteenuste müügi 4,0 miljoni euro väärtuses alla jäämine meie ootustele on suures osas põhjuseks, miks kogu kvartali müügikäive jäi prognoositust 4,4 miljonit eurot väiksemaks.
Brutomarginaal oli teises kvartalis 13%, seega võrreldes eelmise aasta sama perioodi näitajaga (9%) toimus märgatav paranemine. Hoolimata kõrgemast marginaalist jäi brutokasum meie optimistlikule prognoosile alla. Müüdud kaupade kulu ulatus 6,9 miljoni euro võrra oodatust kõrgemaks. Kuigi arvestasime kõrgema kütusekuluga, siis kahtlustame, et 5,8 miljoni euro suurune ehk 23%-line kütusekulude kasv on peamiseks brutokasumi prognoosile allajäämise põhjuseks.